"Как беше на български?" хаштаг

Интервю на Антоанета Петричанска със Силвия Митова


За трета поредна година инициативата „Как беше на български?“ ни напомня да върнем в речта си хубавите български думи. Целта е да се намали употребата на чуждици в нашата реч и да се потърсят българските думи, да се стимулира търсенето на  синонимите им. Това обясни пред Радио Пловдив Силвия Митова, една от авторките на кампанията. 

Така вместо да лайкваме във фейса, може да харесаме страницата. Вместо да изпълняваме таргети, може да изпълняваме целии т.н, вместо да живеем хелти да живеем здравословно и т.н. Най- много чуждици навлизат у нас през маркетинга, HR-а, медицината. И Силвия Митова, обаче, се затрудни да намери подходяща дума, с която можем да заменим модерната „хаштаг“. Това е знак на клавиатурата и не може да се обясни с една дума.

Ние не сме против използването на знаци, модерни думи, фрази, но речта трябва да е прецизна. Призоваваме всички наши политици, популярни личности да внимават с езика. Правят се кампании, произнасят се речи и много голяма част от хората не разбират какво им се говори, което е жалко. Общуването трябва да е разбираемо и от двете страни и богатството на езика е средството за това.

Кампанията е определила като любими български думи  родина, добротворство, либе, както и изразът "да сме честити". Те не се използват често, а са много хубави.


Още от БНР уеб