Има ли бъдеще градската железница

| обновено на 21.06.19 в 12:14
Разговор с Веселин Кирев за възможностите да се възстанови и използва градската железница в София
Все повече се усеща нуждата от добре организиран и интегриран транспорт, който да обслужва милионите пътувания, случващи се ежедневно в София. Въпреки инвестициите, които се правят от общината в посока модернизация на градския транспорт и разширяване на подземната железница, има един ресурс, който стои в забрава. Това е съществуващата железопътна инфраструктура, която свързва всички близки населени места със София, като в същото време се разпростира през цялата столица.

Градската железница във ВиенаС какво би допринесла тя, ако бъде интегрирана в ежедневните ни пътувания?
Отговор откриваме в проведената от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт дискусия на тема „Градската железница на София. Минало. Настояще. Бъдеще?“.

Събитието представя развитието на железницата в София от прокарването на първата железопътна линия Цариброд - Вакарел - Белово през 1888 г. – до наши дни. Също така  обръща внимание на Околовръстната железница на столицата, нейното изграждане и разграждане.
Фокус е железопътната мрежа като урбанизационен фактор с концепция за развитие в бъдеще с акцент върху интермодалната свързаност на обществения товарен и пътнически транспорт.

Повече по темата чуйте в разговора на Божидар Янев с Веселин Кирев, представител на Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.

Още от Трафик София