Бизнесът живее с проблемите на Пловдив

Интервю на Емил Костов с инж.Румен Хорев

Трудно върви реализацията на пътните проекти под и над ж.п. линиите в Пловдив.  Проектът „Модър-Царевец“ не може да тръгне, след като конкурсната комисия не одобри офертата на единствената фирма, която кандидатства за изпълнител. За съдбата на други две връзки, съществуващият бетонен мост и проекта за пробив до Централна гара е разговорът с инж. Румен Хорев от Сдружение „Бизнесът за Пловдив“.

Стана ясно, че инициативата е по програма на НКЖИ, за която има около 202 мил. лева. Целта за реализиране на средствата е скоростният път София – Свиленград, който минава през гара Пловдив. Проектантите доказаха, че с развитието на Пловдив е необходимо да се запазят съществуващите връзки, заедно с връзката, която трябва да бъде осъществена под ареала на гарата. НКЖИ разработва проекта, като водещото ще бъде нивелетното разположение на релсовия път. Това ще бъде изходната точка за конструиране на релсите, на каква височина. След това ще изготвим комплексно задание за запазване на бетонния мост. Има едно ново „ухо“ за да може от бул. „Христо Ботев“, от ареала на гарата, транспортният поток да се качва на бетонния мост. Основен проблем за това решение е методът за преминаване под гаровия ареал. Според нас, много по-изгоден е т.н. тунелен способ, и той да се наложи като начин на работа. Точни срокове не са определени. До месец юли ще бъде ясна идейната фаза на гаровия перон.  

Бизнесът иска да има по-добри условия за придвижване. Живеем с проблемите на Пловдив, така искаме да бъдем в полза на всички.

Интервюто с инж. Румен Хорев е в звуковия файл.
Още от Ден след ден