Росен Рапчев

Ярки дрехи, повишено внимание и концентрация за електрическите тротинетки

Росен Рапчев от ''Пътна полиция'' за проблема с регулирането на движението с ел. тротинетки

Прибързаното въвеждане на услугата за отдаване под наем на електрическите тротинетки повдигна няколко съществени въпроса от една страна и създаде редица опасности и проблеми от друга, свързани с пътната безопасност.

Пускането на тази услуга без нормативна уредба, която ясно да разпределя правата и отговорностите на отделните участници, наподобява лобизъм, за чиито грешки ще се наложи обществото да плати. Това далеч не е първият случай, в който Столична община, като организатор на движението, игнорира действащото нормативно законодателство и избързва с въвеждането на иновации, които крият сериозни рискове за живота и здравето на гражданите - твърдят от Института за пътна безопасност, който е част от Консултативния съвет по пътна безопасност към Столична община.

От института са отправили питане до общината дали тя е в състояние и ще носи ли отговорността за бъдещи пътни инциденти, свързани с употребата на електрически тротинетки, като също така предоставят проект на регламент за участие на малки електрически превозни средства в пътното движение, който да послужи за регулиране на този вид превозни средства.

А в крайна сметка електрическите тротинетки може и да не изкарат много. 15 са изчезнали или са били откраднати след по-малко от седмица след пускането на услугата в София, пише „Монитор“. Отдаването на е-скутери започна на 22 август, а столичани имаха на разположение 150 скутера. Сега изглежда, че компанията си е платила 10% комисионна за доверието.

Росен Рапчев от "Пътна полиция" заяви пред Радио София, че все още няма правна регламентация за движението с този вид превозни средства не само в България, но и в целия Европейски съюз. Затова и се очаква да възникнат проблеми с бързото навлизане на електрическите тротинетки. Те са безшумни, бързи и малки и лесно може да се стигне до инцидент в автомобилния трафик.

Още от Трафик София