Бизнесът поде инициатива "За да успеем в България"

| обновено на 19.09.19 в 16:26
Интервю на Веселина Миланова с Лидия Шулева за предаването „Преди всички“ на програма „Хоризонт“

Бизнесът поде инициатива „За да успеем в България“. Целта е да се представят повече положителни примери за успешни български компании и да се ограничи негативизмът в медиите. Така, виждайки положителното, което се случва в икономиката, и младите хора ще бъдат насърчавани да остават и да се развиват в страната. А с промени в законодателството ще се търсят повече възможности за медиите да назовават имената на конкретни фирми и марки, когато работят в услуга на обществото. 

Според представително социологическо проучване, проведено в началото на юли, 1/3 от българите смятат, че икономиката се развива в позитивна посока. 63% биха искали да научават повече за успешните компании, като почти толкова не одобряват да се премълчават имената на успешни марки и фирми с обществени каузи.

Искаме да покажем едно друго лице на българския бизнес, не само това в криминалните хроники, каза в предаването „Нещо повече“ Димитър Ганев от Изследователски център „Тренд“.

„Сред най-младите преобладава по скоро оптимизъм. В почти всички въпроси виждам сериозна разлика между най-младите и тези, които са над 60 години. Аз не робувам на стари стереотипи, като изтичане на мозъци и че нищо в България не може да се направи – това е далеч от реалността“, коментира Ганев, като визира предимно големите градове. 

Необходима е промяна в начина, по който е регламентирано отразяването на позитивните практики, посочи по-рано днес председателят на Асоциацията на индустриалния капитал Васил Велев.

„Ние сме решени да извървим докрай пътя, да разберем кое пречи на медиите да съобщават добри новини поименно. Ако това е проблем и в законодателството, да предложим съответните промени. По този начин хората биват не просто неинформирани, а дезинформирани“, обясни Велев.

Инициативата ще продължи с дискусия след месец, където да се изговорят проблемите и да се потърсят решенията, включително с предложения за законодателни промени. 

По-рано през деня пред БНР Лидия Шулева, председател на Специализираната комисия по икономическо развитие към Германо-Българската индустриално-търговска камара, заяви, че инициативата стартира по инициатива на камарата, но е обединила много бизнес организации у нас. Сред тях са Българската стопанска камара, Асоциацията на индустриалния капитал, Търговско-промишлената палата, френската, италианската, австрийската, румънската, шведската камара и т.н.

„Идеята е да работим за по-добри новини за българската икономиката. За начало поръчахме социологическо проучване на „Тренд“ за нагласите на българските граждани за развитието на българската икономика. То потвърди нашите емпирични заключения, че в обществото преобладават негативните новини“, каза Шулева в предаването „Преди всички“ на програма „Хоризонт“.

74 процента от анкетираните са на мнение, че негативните новини преобладават в българските медии, а 63 на сто биха искали да научават повече за успешни български предприятия и предприемачи.

„Забравили сме, че чл. 41 от Конституцията гарантира правото на българите на информация и размиването на границата между информация и реклама и неспоменаването на успешни имена в предприемачеството, тъй като това се счита за реклама, води до това, че успехите в България са анонимни“, подчерта Лидия Шулева.

Нашата кампания не е рекламна, целта ни е да обърнем тренда по отношение на негативните новини, които ни заливат от сутрин до вечер и са силно демотивиращи за всички български граждани, посочи тя.

Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл. 

Още от Нещо повече