РЕКЛАМА

Европейските бюрократи нямат отговори на BG превозвачите

| обновено на 16.05.18 в 16:58

В очакване на резултата от преговорите за съдържанието на транспортния пакет и на протестите на превозвачите в предаването „Ден след ден“ разговаряме с Ангел Траков – собственик на транспортна фирма в Пловдив, част от екипа, който преговаряше с правителството.

Протестът не е антиправителствен, с него показваме на европейските лидери, които са у нас отношението си към готвените правила. Знам какво са направили нашите експерти в министерството на транспорта. Усилията не са от вчера и не е вярно, че е проспана една година, както твърди опозицията.

Българските и румънските фирми са най- потърпевши, каза в разговора Ангел Траков -  защото сме далече, в периферията на Европа, икономиката ни е по- слаби и готвените рестрикции ще доведат до много фалити в бранша.

Европейските бюрократи нямат отговор на нашите аргументи. Искаме промяна на текстове в пакета, за да са равни превозвачите  в цяла Европа. Ако това не стане, ще поискаме да бъде изцяло отменен, защото иначе сме обречени.

Ние работим по всички правила, спазваме изискванията, а това, че правим дъмпинг въобще не е вярно. Работните заплати са даже и по- високи от тези на шофьорите в Западна Европа.

По отношение на предложение за прибиране у дома на всеки три седмици Ангел Траков обясни, че то ще доведе до ситуация, в която над 3000 автомобила всеки ден ще остават извън пазара, няма да сме конкурентноспособни, натоварва се административната и финансова тежест. Не можем да си го позволим.

Камионите ще бъдат строени утре на Цариградско шосе до 17 часа. В останалите градове, включително и в Пловдив, камиони с транспаранти на протеста ще бъдат на Асеновградско шосе - в лентата  в посока КЦМ.

Георги Иванов е на 45 години от Пловдив и има 20 годишен стаж в международния транспорт. Той обясни, че действащите в момента правила го устройват. Изминава по 12 000 - 13 000 километра на месец, когато е на курс, шофира 9 часа дневно, със задължителни 45 минутни почивки и основна - 11 часа.

Не правим дъмпинг на западния пазар, както твърди френския президент, смята Иванов. Ако се приемат новите правила това означава въобще да не се прибираме в България. Прибирането на 3 седмици ще доведе до хаос по границите, а и бизнесът не е готово да изпълни толкова курсове. Искат да ни принудят да плащаме осигуровките в държавите, в които пребиваме, но за нас не е ясно какви ползи ще имаме- е още аргумент на съмнение.

В момента нашите работодатели взимат равни с европейските заплати и не е алтернатива да се работи за чужда фирма.

Сега проблем са паркингите в чужбина, особено след 17 часа, когато местата стават малко. Налага се спиране на необезопасени места, където често се кради - източва се нафта, крадат се гуми, товари.... Шофьорите предпочитат да спират на бензиностанции, където има санитарни възли, места за отмора и хранене. Твърде скъпо е да се нощува на хотел, смята шофьорът, който е от 20 години по международните пътища и твърди, че кабината на камиона, в която нощува има всички условия за почивка.

По отношение на глобите и отношението на властите - Няма как в държава, където не разбираме езика, да разберем всичко което се изисква при проверка, сподели Георги Иванов.  По думите му често глобите към българските шофьори са и по- високи отколкото на местните превозвачи. Особено силно е полицейското присъствие в Германия, Франция Италия.



Още от категорията

От ГЕРБ поискаха кмет и 17 съветници в Асеновград наесен

Разказваме за отговорността на ГЕРБ от 21 януари да номинира евродепутати, да спечил вота през май и след това да се бори за гласовете на българите за местна власт - интервюто е с народния представител от Пловдив област д-р Христо Грудев.  Той посочи, че е силно впечатлен от срещата в София, защото посланията са ясни и конкретни.  Като член на..

публикувано на 21.01.19 в 09:46

100 години Астрономически съюз отбелязват в Планетариума

Първото лунно затъмнение за 2019 г. наблюдавахме от България рано тази сутрин, това съобщиха от Института по астрономия при БАН.  От Смолян видимостта не е била отлична, но въпреки това са направени снимки на уникалното явление, съобщи за Радио Пловдив директорът на Планетариума с НАО - Смолян Мариана Хаджигенчева . Тя каза още:  За съжаление..

публикувано на 21.01.19 в 09:33

Забравете за Миг-29 и Су-25

Забравете за самолетите Миг 29 и Су 25. Те са несъвместими в рамките на НАТО и не могат да се използват при операции по чл. 5/ всяка атака срещу страна от военния съюз се смята за атака срещу общността /.  Сигурността и отбраната на България се гарантира по член 5 и това, че ще имаме 8 самолета всъщност ни прави свързани със страни, които имат..

публикувано на 18.01.19 в 16:46

Пловдив има шанс да се превърне в световна столица на културата

Пловдив е фантастичен град. Не ми е ясно – защо трябва да плюеш един град, който е толкова стар и красив. А той е променен. Централният площад може и да е разкопан, но Пеещите фонтани работят. Каквото и да се случва по булевардите – малките улички са пълни, хората влизат в галериите, всеки ден има концерти и събития...

публикувано на 18.01.19 в 16:07

Проектът "Порастваме заедно" ще се изпълнява до 2020 г. в Пловдив

Проектът „ Порастваме заедно “ на стойност 88 000 лева започва да се изпълнява в Пловдив. Той ще е пряко насочен към 29 деца от Дома за деца лишени от родителски грижи към Комплекса за социални услуги „Олга Скобелева“. Целта е да създават устойчиви решения за преодоляване на проблема свързан със социалната и трудова интеграция на децата настанени..

публикувано на 18.01.19 в 14:29
Светозар Гледачев

Събуждането на "спящите" акции - много ползи и един риск

Държавата планира да изземе акциите от масовата приватизация, които не се управляват и даже не са потърсени от собствениците им и да ги вложи в Сребърния фонд.  Финансовият анализатор Светозар Гледачев коментира, че мярката, която предлага финансовото министерство е добра и за собствениците на т. нар. "спящи" акции, и за фондовия пазар у нас. Според..

публикувано на 18.01.19 в 10:59

Поне едно наум за социологически данни в деня на вота

Политиците не се умориха да променят правила преди избори. Питам се защо  и още нещо - каква полза очакват политиците, ако се разреши публикуването на социологически данни в деня за размисъл и по време на вота. С такива въпроси социологът Първан Симеонов коментира от предложението за промяна на Изборния кодекс. По думите му винаги има резон в даването..

публикувано на 18.01.19 в 10:24