РЕКЛАМА

Европейските бюрократи нямат отговори на BG превозвачите

| обновено на 16.05.18 в 16:58

В очакване на резултата от преговорите за съдържанието на транспортния пакет и на протестите на превозвачите в предаването „Ден след ден“ разговаряме с Ангел Траков – собственик на транспортна фирма в Пловдив, част от екипа, който преговаряше с правителството.

Протестът не е антиправителствен, с него показваме на европейските лидери, които са у нас отношението си към готвените правила. Знам какво са направили нашите експерти в министерството на транспорта. Усилията не са от вчера и не е вярно, че е проспана една година, както твърди опозицията.

Българските и румънските фирми са най- потърпевши, каза в разговора Ангел Траков -  защото сме далече, в периферията на Европа, икономиката ни е по- слаби и готвените рестрикции ще доведат до много фалити в бранша.

Европейските бюрократи нямат отговор на нашите аргументи. Искаме промяна на текстове в пакета, за да са равни превозвачите  в цяла Европа. Ако това не стане, ще поискаме да бъде изцяло отменен, защото иначе сме обречени.

Ние работим по всички правила, спазваме изискванията, а това, че правим дъмпинг въобще не е вярно. Работните заплати са даже и по- високи от тези на шофьорите в Западна Европа.

По отношение на предложение за прибиране у дома на всеки три седмици Ангел Траков обясни, че то ще доведе до ситуация, в която над 3000 автомобила всеки ден ще остават извън пазара, няма да сме конкурентноспособни, натоварва се административната и финансова тежест. Не можем да си го позволим.

Камионите ще бъдат строени утре на Цариградско шосе до 17 часа. В останалите градове, включително и в Пловдив, камиони с транспаранти на протеста ще бъдат на Асеновградско шосе - в лентата  в посока КЦМ.

Георги Иванов е на 45 години от Пловдив и има 20 годишен стаж в международния транспорт. Той обясни, че действащите в момента правила го устройват. Изминава по 12 000 - 13 000 километра на месец, когато е на курс, шофира 9 часа дневно, със задължителни 45 минутни почивки и основна - 11 часа.

Не правим дъмпинг на западния пазар, както твърди френския президент, смята Иванов. Ако се приемат новите правила това означава въобще да не се прибираме в България. Прибирането на 3 седмици ще доведе до хаос по границите, а и бизнесът не е готово да изпълни толкова курсове. Искат да ни принудят да плащаме осигуровките в държавите, в които пребиваме, но за нас не е ясно какви ползи ще имаме- е още аргумент на съмнение.

В момента нашите работодатели взимат равни с европейските заплати и не е алтернатива да се работи за чужда фирма.

Сега проблем са паркингите в чужбина, особено след 17 часа, когато местата стават малко. Налага се спиране на необезопасени места, където често се кради - източва се нафта, крадат се гуми, товари.... Шофьорите предпочитат да спират на бензиностанции, където има санитарни възли, места за отмора и хранене. Твърде скъпо е да се нощува на хотел, смята шофьорът, който е от 20 години по международните пътища и твърди, че кабината на камиона, в която нощува има всички условия за почивка.

По отношение на глобите и отношението на властите - Няма как в държава, където не разбираме езика, да разберем всичко което се изисква при проверка, сподели Георги Иванов.  По думите му често глобите към българските шофьори са и по- високи отколкото на местните превозвачи. Особено силно е полицейското присъствие в Германия, Франция Италия.



Още от категорията

Най-доброто за автора е да си отвоюва мястото в конкурс

Дебатът за проекта за новата сграда на дружеството на Пловдивските художници намирам за нормален и полезен и аз много се радвам, че има гражданска активност, каквато пловдивчани винаги са проявявали при обсъждане на важни събития.  За съжаление, проектът се наложи да бъде представен на етап, в който не беше съвсем завършен, защото се бързаше, заради..

публикувано на 15.08.18 в 10:54

Дебатът за галерията на "Гладстон" - предпоследни страсти

Община Пловдив очаква нови предложения за оформяне на галерията на дружеството на художниците на „Гладстон“32.  Кметът Иван Тотев обяви, че администрацията ще настоява за ново решение за оформяне на зоната между площадното пространство и ул. „Гладстон“ и за фасадите на сградата.  Това решение стъписа общественото мнение, защото се появи..

обновено на 14.08.18 в 14:03

РЗОК: Проблемът с карловската болница се политизира

В становище на РЗОК - Пловдив, свързано с протеста в карловската болница се казва, че п роблемът с АГ – отделението на здравното заведение се политизира. Зам.-  директорът Даниела Николова обясни, че препоръки за попълване на щатовете за анестезиолози в лечебното заведение са отправени отдавна и отговорността за това, че такива не са..

публикувано на 13.08.18 в 13:23

Трудното време не е пречка за този, който иска да прави добро

Хиляди хора вече се събират в Бачковския манастир в очакване на 15.08, когато е празникът Успение на Пресвета Богородица. Бдението и отслужването на т.нар "Велика вечерня" ще започне в 20 часа във вторник, в полунощ започва утренята, а в 8.30 на 15.08 е началото на Светата литургия. Подробната програма на празника е качена на сайта на Бачковския..

обновено на 13.08.18 в 12:31

Румънското общество показва сериозна политическа зрялост

Хилядите, които протестират срещу корупцията и срещу правителството в Румъния показват поредно ехо на прехода, поредното улично наместване на политическите пластове, каза в коментар на събитията в северната ни съседка проф. Марин Русев. Анализаторът обвърза актуалните събития с тенденции в Източна Европа, но и акцентира върху отликите.  Румъния беше..

публикувано на 13.08.18 в 11:20

По- силната лява ръка не е заради ген, а модел на подражание

През 1984 г. Международната конфедерация на леворъките в знак на протест срещу устроения за десноръките свят обявява 13 август за Международен ден на хората, които работят с лава ръка.  Левичари са от 3 до 10% от хората в света.  Сред известните от тях са  Аристотел и Ницше, Леонардо да Винчи, Рафаело, Микеланджело, Никола Тесла, Сергей Рахманинов,..

публикувано на 13.08.18 в 10:19

Балканите усещат най-силно промените в климата

България има още доста работа по адаптацията към климатичните промени, но все пак последните 5 години се опитваме да наваксаме това изоставане. Колкото и да не сме страна за пример, поне амбициозно действаме, за да решим този проблем, каза в интервю за Радио Пловдив  Георги Стефанов, мениджър "Климатични промени и Зелена икономика"  в Световния фонд за..

обновено на 10.08.18 в 12:28