РЕКЛАМА

Европейските бюрократи нямат отговори на BG превозвачите

| обновено на 16.05.18 в 16:58

В очакване на резултата от преговорите за съдържанието на транспортния пакет и на протестите на превозвачите в предаването „Ден след ден“ разговаряме с Ангел Траков – собственик на транспортна фирма в Пловдив, част от екипа, който преговаряше с правителството.

Протестът не е антиправителствен, с него показваме на европейските лидери, които са у нас отношението си към готвените правила. Знам какво са направили нашите експерти в министерството на транспорта. Усилията не са от вчера и не е вярно, че е проспана една година, както твърди опозицията.

Българските и румънските фирми са най- потърпевши, каза в разговора Ангел Траков -  защото сме далече, в периферията на Европа, икономиката ни е по- слаби и готвените рестрикции ще доведат до много фалити в бранша.

Европейските бюрократи нямат отговор на нашите аргументи. Искаме промяна на текстове в пакета, за да са равни превозвачите  в цяла Европа. Ако това не стане, ще поискаме да бъде изцяло отменен, защото иначе сме обречени.

Ние работим по всички правила, спазваме изискванията, а това, че правим дъмпинг въобще не е вярно. Работните заплати са даже и по- високи от тези на шофьорите в Западна Европа.

По отношение на предложение за прибиране у дома на всеки три седмици Ангел Траков обясни, че то ще доведе до ситуация, в която над 3000 автомобила всеки ден ще остават извън пазара, няма да сме конкурентноспособни, натоварва се административната и финансова тежест. Не можем да си го позволим.

Камионите ще бъдат строени утре на Цариградско шосе до 17 часа. В останалите градове, включително и в Пловдив, камиони с транспаранти на протеста ще бъдат на Асеновградско шосе - в лентата  в посока КЦМ.

Георги Иванов е на 45 години от Пловдив и има 20 годишен стаж в международния транспорт. Той обясни, че действащите в момента правила го устройват. Изминава по 12 000 - 13 000 километра на месец, когато е на курс, шофира 9 часа дневно, със задължителни 45 минутни почивки и основна - 11 часа.

Не правим дъмпинг на западния пазар, както твърди френския президент, смята Иванов. Ако се приемат новите правила това означава въобще да не се прибираме в България. Прибирането на 3 седмици ще доведе до хаос по границите, а и бизнесът не е готово да изпълни толкова курсове. Искат да ни принудят да плащаме осигуровките в държавите, в които пребиваме, но за нас не е ясно какви ползи ще имаме- е още аргумент на съмнение.

В момента нашите работодатели взимат равни с европейските заплати и не е алтернатива да се работи за чужда фирма.

Сега проблем са паркингите в чужбина, особено след 17 часа, когато местата стават малко. Налага се спиране на необезопасени места, където често се кради - източва се нафта, крадат се гуми, товари.... Шофьорите предпочитат да спират на бензиностанции, където има санитарни възли, места за отмора и хранене. Твърде скъпо е да се нощува на хотел, смята шофьорът, който е от 20 години по международните пътища и твърди, че кабината на камиона, в която нощува има всички условия за почивка.

По отношение на глобите и отношението на властите - Няма как в държава, където не разбираме езика, да разберем всичко което се изисква при проверка, сподели Георги Иванов.  По думите му често глобите към българските шофьори са и по- високи отколкото на местните превозвачи. Особено силно е полицейското присъствие в Германия, Франция Италия.



Още от категорията

Рестартът на АЕЦ "Белене" с микс от компании, включващи Русия

Мълчанието в посока на политическите процеси София - Москва винаги са завършвали неудачно за София, и за българската държава като цяло .  Това коментира пред Радио Пловдив проф. Нина Дюлгерова , експерт по международни отношения. Тя оцени като позитивен знак посещението на българския президент Румен Радев в Русия.  Когато се отваря..

публикувано на 22.05.18 в 14:53

Книгата остава най-достъпният досег на българина с изкуството

Национално представително проучване на Алфа Рисърч, проведено в навечерието на 24-ти май, Денят на българската просвета и култура и на славянската писменост, показва засилен интерес към различните форми на изкуство и културен живот в страната. След продължителен период на застой и отлив от културните сцени, през последните години търсенето..

публикувано на 22.05.18 в 14:48

„Слово и рисунки, светлина и звук“ в Пловдив и Яврово

В седмицата на духа - Фондация "ПАМЕТ" отправя покана към всички пловдивчани и гостите на града да посетят до 30 май "Пространство на словото", част от проекта „Слово и рисунки, светлина и звук“. Той е финансиран по програмата „Пловдив – Европейска столица на културата 2019“. Интересното в този проект е, че той се случва не само на..

публикувано на 22.05.18 в 11:15
Атанас Атанасов

"Демократична България" срещу рестарта на АЕЦ „Белене“

Национален протест срещу рестарта на проекта АЕЦ „Белене“ ще се проведе пред Министерски съвет. Организаторите от „Демократична България“ са категорични, че възобновяването на този проект е пагубен за българските геополитически, финансови и екологични интереси. Винаги сме били против проекта АЕЦ „Белене“ и то по комплексни причини. На..

публикувано на 22.05.18 в 10:37
Александър Маринов

Румен Радев с трудна задача - да подобри отношенията с Русия

Зад посещението на българския президент Румен Радев в Русия и срещата му с Владимир Путин не стоят само енергийните проекти, а стои една много по-голяма и по-трудна задача – за подобряване, за излекуване на отношенията между двете държави на високо равнище. Защото конкретните форми на икономическо сътрудничество са следствие на много..

публикувано на 22.05.18 в 09:59

Нелепо е на уж древна държава тепърва й да се търси име

Когато чух за първи път проекто - името Илинденска Македония помислих, че е това е някаква шега. Това каза по повод оповестеното от Зоран Заев и Алексис Ципрас име Илинденска Македония професорът по история Божидар Димитров. Съвсем обясними, според него, са и реакциите на опозиционните партии в двете държави, които не одобряват проекта...

публикувано на 21.05.18 в 16:10

Спорът за новото име на Македония е геополитически

Решението за новото име на Македония не зависи нито от Македония, нито от Гърция, защото в т.н. Западни Балкани се сблъскват много геополитически интереси , каза Стефан Шивачев историк и директор на Регионалния исторически музей в Пловдив.     Дни след като на срещата ЕС - Западни Балкани в София беше обявен консенсус за името Илинденска Македония се..

публикувано на 21.05.18 в 11:05