РЕКЛАМА

Европейските бюрократи нямат отговори на BG превозвачите

| обновено на 16.05.18 в 16:58

В очакване на резултата от преговорите за съдържанието на транспортния пакет и на протестите на превозвачите в предаването „Ден след ден“ разговаряме с Ангел Траков – собственик на транспортна фирма в Пловдив, част от екипа, който преговаряше с правителството.

Протестът не е антиправителствен, с него показваме на европейските лидери, които са у нас отношението си към готвените правила. Знам какво са направили нашите експерти в министерството на транспорта. Усилията не са от вчера и не е вярно, че е проспана една година, както твърди опозицията.

Българските и румънските фирми са най- потърпевши, каза в разговора Ангел Траков -  защото сме далече, в периферията на Европа, икономиката ни е по- слаби и готвените рестрикции ще доведат до много фалити в бранша.

Европейските бюрократи нямат отговор на нашите аргументи. Искаме промяна на текстове в пакета, за да са равни превозвачите  в цяла Европа. Ако това не стане, ще поискаме да бъде изцяло отменен, защото иначе сме обречени.

Ние работим по всички правила, спазваме изискванията, а това, че правим дъмпинг въобще не е вярно. Работните заплати са даже и по- високи от тези на шофьорите в Западна Европа.

По отношение на предложение за прибиране у дома на всеки три седмици Ангел Траков обясни, че то ще доведе до ситуация, в която над 3000 автомобила всеки ден ще остават извън пазара, няма да сме конкурентноспособни, натоварва се административната и финансова тежест. Не можем да си го позволим.

Камионите ще бъдат строени утре на Цариградско шосе до 17 часа. В останалите градове, включително и в Пловдив, камиони с транспаранти на протеста ще бъдат на Асеновградско шосе - в лентата  в посока КЦМ.

Георги Иванов е на 45 години от Пловдив и има 20 годишен стаж в международния транспорт. Той обясни, че действащите в момента правила го устройват. Изминава по 12 000 - 13 000 километра на месец, когато е на курс, шофира 9 часа дневно, със задължителни 45 минутни почивки и основна - 11 часа.

Не правим дъмпинг на западния пазар, както твърди френския президент, смята Иванов. Ако се приемат новите правила това означава въобще да не се прибираме в България. Прибирането на 3 седмици ще доведе до хаос по границите, а и бизнесът не е готово да изпълни толкова курсове. Искат да ни принудят да плащаме осигуровките в държавите, в които пребиваме, но за нас не е ясно какви ползи ще имаме- е още аргумент на съмнение.

В момента нашите работодатели взимат равни с европейските заплати и не е алтернатива да се работи за чужда фирма.

Сега проблем са паркингите в чужбина, особено след 17 часа, когато местата стават малко. Налага се спиране на необезопасени места, където често се кради - източва се нафта, крадат се гуми, товари.... Шофьорите предпочитат да спират на бензиностанции, където има санитарни възли, места за отмора и хранене. Твърде скъпо е да се нощува на хотел, смята шофьорът, който е от 20 години по международните пътища и твърди, че кабината на камиона, в която нощува има всички условия за почивка.

По отношение на глобите и отношението на властите - Няма как в държава, където не разбираме езика, да разберем всичко което се изисква при проверка, сподели Георги Иванов.  По думите му често глобите към българските шофьори са и по- високи отколкото на местните превозвачи. Особено силно е полицейското присъствие в Германия, Франция Италия.



Още от категорията

Никой искрено не иска реформи, здравният модел устройва всички

От самото начало е ясно, че ефективен дебат по вота на недоверие за здравеопазването няма да има, констатира след приключилия в НС дебат политологът Стойчо Стойчев. Не беше направен дори елементарният анализ да се раздели здравната политика от здравната система и да се чуят аргументи по тези теми. Това, което се случи показва качеството на..

публикувано на 19.10.18 в 15:52

Заложено ни е да обичаме Светеца чисто и безусловно

Свети  Иван Рилски е приеман  за най-великия български светец и отшелник, небесен закрилник и покровител на българския народ, патрон и основател на най-големия  манастир в България – Рилския, патрон на българските будители, още приживе наричан „земен ангел“ и „небесен жител“.  Живее по времето на княз Борис I, цар Симеон Велики и цар Петър I. Най-дейните..

публикувано на 19.10.18 в 10:36

Трима лекари от Пловдив са с национални награди

Днес по традиция се отбелязва Денят на българския лекар. На национално ниво в София от Българския лекарски съюз за Лекари на годината 2018 г. от Пловдив ще бъдат отличени: За дългогодишна дейност в областта на медицината и активен принос в развитието на специалност „Неврология“ –  Проф. Захари  Иванов Захариев , дмн, зав...

публикувано на 19.10.18 в 06:40

Президентът поласка българите в UK, но не допусна въпроси

Аудиенцията на президента Румен Радев при кралица Елизабет II и срещата му ден преди това с българската общност във Великобритания са тема на разговор с Мария Спирова, която присъства на тази среща. От една страна да се види с българската общност в чужбина е нормално действие на всеки политик, но от друга - Румен Радев е виждан като потенциален..

обновено на 18.10.18 в 17:58

"Атака" не иска да сваля кабинета, разломът ни с НФСБ е дълбок

Размяната на реплики и обвинения между НФСБ и  "Атака" не спира. Днес "Атака" отговори на депутатите от НФСБ, които поискаха снемане на доверието от Волен Сидеров като председател на ПГ на "Обединени патриоти" и отстраняването му от поста, като част от тях определиха поведението на НФСБ като проява на "лош вкус" Според  проф. Станислав Станилов,..

обновено на 18.10.18 в 17:58

Ще се борим за нашите въглищни централи

Въглищните централи осигуряват 46 % от електроенергията на страната, а през зимата този процент достига 60. Без въглищните централи българският енергиен сектор няма как да балансира системата. Това заяви в Пловдив министърът на енергетиката Теменужка Петкова и посочи, че ще бъде намерено решение за ТЕЦ „Марица Изток 2“.  Сформираната в..

обновено на 18.10.18 в 17:58

Не се състоя същински дебат за проекта за площад "Централен"

Около проблемите на концепцията, на подхода за решаване на площадното пространство нямаше дебати. Бих могла да си мисля, че най-важният аспект на проекта се приема от присъстващите на обсъждането. Това, което се разискваше при представянето на идейния проект за площад Централен в Дом на културата „Борис Христов“, бяха други теми: вида на..

обновено на 18.10.18 в 16:19