Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Европейските бюрократи нямат отговори на BG превозвачите

| обновено на 16.05.18 в 16:58

В очакване на резултата от преговорите за съдържанието на транспортния пакет и на протестите на превозвачите в предаването „Ден след ден“ разговаряме с Ангел Траков – собственик на транспортна фирма в Пловдив, част от екипа, който преговаряше с правителството.

Протестът не е антиправителствен, с него показваме на европейските лидери, които са у нас отношението си към готвените правила. Знам какво са направили нашите експерти в министерството на транспорта. Усилията не са от вчера и не е вярно, че е проспана една година, както твърди опозицията.

Българските и румънските фирми са най- потърпевши, каза в разговора Ангел Траков -  защото сме далече, в периферията на Европа, икономиката ни е по- слаби и готвените рестрикции ще доведат до много фалити в бранша.

Европейските бюрократи нямат отговор на нашите аргументи. Искаме промяна на текстове в пакета, за да са равни превозвачите  в цяла Европа. Ако това не стане, ще поискаме да бъде изцяло отменен, защото иначе сме обречени.

Ние работим по всички правила, спазваме изискванията, а това, че правим дъмпинг въобще не е вярно. Работните заплати са даже и по- високи от тези на шофьорите в Западна Европа.

По отношение на предложение за прибиране у дома на всеки три седмици Ангел Траков обясни, че то ще доведе до ситуация, в която над 3000 автомобила всеки ден ще остават извън пазара, няма да сме конкурентноспособни, натоварва се административната и финансова тежест. Не можем да си го позволим.

Камионите ще бъдат строени утре на Цариградско шосе до 17 часа. В останалите градове, включително и в Пловдив, камиони с транспаранти на протеста ще бъдат на Асеновградско шосе - в лентата  в посока КЦМ.

Георги Иванов е на 45 години от Пловдив и има 20 годишен стаж в международния транспорт. Той обясни, че действащите в момента правила го устройват. Изминава по 12 000 - 13 000 километра на месец, когато е на курс, шофира 9 часа дневно, със задължителни 45 минутни почивки и основна - 11 часа.

Не правим дъмпинг на западния пазар, както твърди френския президент, смята Иванов. Ако се приемат новите правила това означава въобще да не се прибираме в България. Прибирането на 3 седмици ще доведе до хаос по границите, а и бизнесът не е готово да изпълни толкова курсове. Искат да ни принудят да плащаме осигуровките в държавите, в които пребиваме, но за нас не е ясно какви ползи ще имаме- е още аргумент на съмнение.

В момента нашите работодатели взимат равни с европейските заплати и не е алтернатива да се работи за чужда фирма.

Сега проблем са паркингите в чужбина, особено след 17 часа, когато местата стават малко. Налага се спиране на необезопасени места, където често се кради - източва се нафта, крадат се гуми, товари.... Шофьорите предпочитат да спират на бензиностанции, където има санитарни възли, места за отмора и хранене. Твърде скъпо е да се нощува на хотел, смята шофьорът, който е от 20 години по международните пътища и твърди, че кабината на камиона, в която нощува има всички условия за почивка.

По отношение на глобите и отношението на властите - Няма как в държава, където не разбираме езика, да разберем всичко което се изисква при проверка, сподели Георги Иванов.  По думите му често глобите към българските шофьори са и по- високи отколкото на местните превозвачи. Особено силно е полицейското присъствие в Германия, Франция Италия.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Изборите ще бъдат решени от твърдите ядра

"Поисканата оставка на председателя на НС Росен Желязков е в резултат на негодувание от неговата работа - през последните седмици дневния ред за работата на Парламента беше доста "гъвкав", в последния момент се вкарваха точки, свикваха се заседания, включително и за същия ден. Това ядоса  всички останали политически сили, защото въпреки че..

публикувано на 25.04.24 в 10:29

200 специалисти идват в Пловдив за Академия Офталмология

Над 200 офталмолози се събират в Пловдив за участие във второто издание на Академия Офталмология. Форматът на конференцията е единствен у нас и специално създаден за млади офталмолози – млади специалисти и специализанти.  Да открият форума са поканени министърът на здравеопазването д-р Галя Кондева, председателят на Комисията по..

обновено на 25.04.24 в 09:35

Търсят ваксини срещу коклюш при джипита и в аптеките

След тревожните новини за разпространението на коклюш в страната ни каква е ситуацията в Пловдив и има ли достатъчно ваксини срещу заболяването коментираха в програма "Ден след ден" председателят на Регионалната фармацевтична колегия Димитрия Стайкова и  общопрактикуващия лекар д-р Георги Цигаровски, председател на РК на БЛС. Според..

публикувано на 24.04.24 в 16:44

Петима кандидат-студенти ще се борят за 1 място в МУ-Пловдив

Кандидатстудентската кампания 2024 за Медицински университет-Пловдив е открита, текат първите изпити за чуждестранните кандидати. Готов е справочникът за всички български кандидат-студенти, за четирите факултета на университета и в Медицинския колеж. Днес се проведе Ден на отворените врати, в който участваха дванадесетокласници от Пловдив и Южна..

публикувано на 24.04.24 в 13:15
Евелина Славкова

"Тренд": ГЕРБ-СДС водят с близо 10% на ПП-ДБ

Близо 10% ще е разликата между ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ за предстоящите избори в полза на партията на Бойко Борисов. Това сочи последното изследване на социологическа агенция "Тренд", което е по поръчка на в. "24 часа" и "Нова броудкастинг груп". В изследването, което е проведено в периода 12-19 април, са участвали 1002 души. Изводът от проучването е,..

публикувано на 24.04.24 в 10:00