На голяма видеостена 15 монитора показват едновременно в реално време наблюдаваните кръстовища. Видеокадрите се сменят постоянно от операторите, които следят за трафика и при необходимост могат да се намесят за ръчно управление на зелената вълна, разказа ръководителят на центъра Маньо Петров.
Същността на „умните“ светофари се състои в способността им да определят степента на натовареност и да регулират пропусквателността, обясни той.
По думите му, въпреки удобството, което предоставяха цифровите „броячи“ под семафорите, те са необратимо демонтирани, тъй като е преценено, че новото технологично оборудване ги е направило ненужни.
Работата на диспечерите изисква огромна концентрация, понеже освен наблюдението, при необходимост те са обучени и да осигуряват логистична подкрепа на полицията. Така например, от тях се изисква светкавична ориентация и моментална реакция в случай на катастрофи, тъй като първи виждат инцидента и веднага сигнализират пътна полиция по пряка връзка, добави мениджърът на центъра. В тази връзка, помощта им е безценна в случай на спорадични безредици и дори при криминални престъпления, заради големият обхват на видеорегистраторите.
Освен голямата видеостена с 15 монитора, пред всеки има персонален компютър за конкретно наблюдение на определена точка. Разположената техника показва в момента броят на колите по всички платна в даден участък, както и средната скорост на движение във всеки един момент. За съжаление, почти през цялото време по централните булевардите тя е много над разрешената от закона за градски условия и достига средно до 80 км. в час, констатираха диспечерите.
Програмата нагледно демонстрира, че скорост, близка и под максимално разрешената се отчита единствено по точките на задръстване и то за кратко.
Трафикът в Пловдив е много напрегнат, а ремонтите го утежняват още повече, призна шефът на диспечерите Маньо Петров.
Според експертите градските пътни артерии са проектирани в средата на миналия век, когато никой не е предполагал днешният наплив от автомобили, чийто брой по улиците дневно вече надхвърля 200 хиляди. В това число влизат и приходящите от други населени места, които работят в града.
Днес в Центъра за управление на градския трафик бе обявен ден на отворените врати за граждани, който обаче предизвика минимален иннтерес от тяхна страна.
Оградата на Небет тепе трябва да се премахне, защото е недопустима и не е съгласувана с НИНКН и Министерство на културата, се казва в нова, втора за тази седмица позиция на Института за опазване на културното наследство. От там уточняват, че становището им е последователно и непроменено от 2022 година досега, като препоръката към община..
С богата тридневна програма официално откриват обновената Първа градска градина в България, създадена 1878 година в Пловдив. Церемонията по откриването започва след малко повече от два часа на централната алея в градината на ул. „Христо Г. Данов“. Веднага след прерязването на лентата пространството ще бъде огласено от Държавна опера –Пловдив...
Шест комисии в Общинския съвет допуснаха в зала да се гледа предложението на районният кмет Георги Стаменов част от улица „Христо Г. Данов“ да стане пешеходна зона. Мнението на съветниците от различните групи в Общинския съвет не е еднозначно, тъй като има протести и от страна на живущите в този участък, както и на собствениците на магазини, а..
С окончателно решение Върховния касационен съд наложи ефективна присъда от 7 г. затвор за бившия сержант от карловската бригада Ангел Желязков. На 20 май 2018 година той уби полицая Добромир Лазаров в "Кючук Париж" след яростен скандал за жена, която споделяли и двамата. Делото премина през няколко противоположни обрата, като първоначално..
МОН обмисля да предложи 2-ри май да бъде неучебен ден в цялата страна, съобщи служебният министър Галин Цоков в Пловдив. Предложението ще бъде взето днес или най-късно утре, след анализ на всички данни от страната. Тъй като много кметове на общини вече обявиха 2-ри май за неучебен, министърът уточни, че подобно решение на просветното ведомство ще..