Основният приоритет в образованието през следващите години е свързан с увеличението на броя на психолозите и на педагогическите съветници в училище, каза пред журналисти в 71-во СОУ в Казичене министърът на образованието, младежта и науката Йорданка Фандъкова.
\nТя посочи, че в момента няма норматив за тези длъжности, а училищата сами решават дали да назначат педагогически съветници в рамките на делегирания бюджет. Предвиждаме да има такъв норматив и да се заложат средства от стандарта за издръжка на учениците за педагогическите съветници, отбеляза министър Фандъкова. Тя добави, че само в една трета в училищата в страната има педагогически съветници.
\nПо думите на министър Фандъкова трябва да се върне нормативът на 500 ученици да има един педагогически съветник, но това също не е достатъчно. Нормалното е на 250 деца да има педагогически съветник, добави тя.
\nМОМН има специален ангажимент за разработване на програми за превенция срещу агресията, каза министър Фандъкова, попитана за последните случаи на агресия между ученици. Програмата "Училище без насилие", изпробвана в няколко столични училища, ще бъде разпространена в цялата страна, заяви министърът. Безпокои ме, че за втори път през последните десет дни случаите на агресия между ученици - във Варна и в София, се случват пред очите на възрастни, които не реагират, посочи министър Йорданка Фандъкова.
\nПопитана дали ще бъдат засилени мерките за предотвратяване на внасянето на оръжие в училище, министър Фандъкова каза, че през последните две-три години мерките за сигурността на учениците са свързани с охраната и с видеонаблюдението. Когато стане спречкване, то може да се види на камерите и бързо да се реагира. Не може на всеки вход на училище да се сложат детектори за метал, каза министърът. Според Фандъкова незащитено е и интернет пространството, в което "децата разговарят, без никой да им обърне внимание". Тук е ролята на психолозите, те могат да разпознаят признаците за проблем в дадено дете, посочи образователният министър.
\n