Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Ако "Лукойл Авиейшън" не изпълни договорите си, от летищата очакват появата на нов доставчик

На международните ни летища засега има гориво за самолетите, в очакване са ЛУКОЙЛ Авиейшън да изпълнява договорите си с тях.
Снимка: БГНЕС

До средата на седмицата от БДЖ се надяват да се справят с изплащането на задълженията си към ЛУКОЙЛ-Нефтохим. Такива уверения имам засега, макар и косвени от Министерството на финансите, каза за "Хоризонт" директорът на компанията Йордан Недев. Задълженията на железниците към бургаската рафинерия към днешна дата възлизат на 3 милиона лева. Към момента нямаме цялата сума налична. Разчитаме на финансирането, гласувано от Министерския съвет, като краткосрочна помощ за БДЖ, където има заложена сума за покриване точно на тези задължения към ЛУКОЙЛ, уточни Недев.

Директорът на БДЖ увери, че засега няма абсолютно никакви притеснения за доставките. Ние възстановихме диалога с ЛУКОЙЛ и те чакат от нас списък с нужните ни доставки, какви цистерни в какви посоки трябва да заминат и те ще ги осигурят, подчерта Йордан Недев. Той съобщи, че от БДЖ вече са провели конкретни първоначални разговори с няколко потенциални други доставчици, така че в случай на обективна невъзможност на ЛУКОЙЛ да изпълняват заявките им, железниците ще могат максимално бързо и безболезнено да превключат към друг доставчик.

Засега летището във Варна има авиационно гориво за зареждане на самолетите. На летище Варна са планирани общо 80 полета - 40 кацащи и 40 излитащи. На летището в Бургас са планирани 150 полета. От двете международни летища не се ангажираха с прогноза докога ще стигне горивото, защото това зависи от количеството, което зареждат самолетите и от редовността на следващите доставки. В момента няма отложени полети, всички те се изпълняват съгласно полетните програми.

Естествено самолетите могат да бъдат зареждани и с кацане в други страни, но всичко това ще оскъпи многократно работата на авиационните компании, заяви за "Хоризонт" директорът на летище Пловдив Дойчин Ангелов. Той информира, че на пловдивското летище всичко е нормално и има гориво за около две седмици за обслужване на редовния трафик.

Нямам информация какви са плановете на ЛУКОЙЛ Авиейшън, но логично би било да се очаква, тъй като те са основният доставчик на авиационно гориво за петте български международни летища, при положение, че не могат да ползват произведено авиационно гориво от Нефтохим-Бургас, да внесат отнякъде другаде, тъй като те имат договори, сключени с летищата за доставка, коментира Дойчин Ангелов.

Ангелов припомни, че при пазарната икономика като има едно празно пространство то много бързо се запълва от някой друг. Очаквам, че ако ЛУКОЙЛ Авиейшън не могат да се справят с това положение или пък не искат, веднага ще се появят други доставчици. Дори ми се струва, че варианта с танкирането на гориво от други летища няма да се случи, прогнозира шефът на пловдивското летище Дойчин Ангелов.

Още за ситуацията с горивата и ЛУКОЙЛ-Нефтохим, за снабдяването на БДЖ и на летищата в страната с необходимите количества горива, можете да чуете в звуковите файлове с репортажа на Даниела Стойнова и с двете интервюта на Снежана Иванова.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени