Премиера на "Поетика на себенадмогването. Наративни стратегии у късния Лев Толстой" от Иван Ланджев

| обновено на 19.04.17 в 20:18
Иван Ланджев
Снимка: Владислав Христов

Излезе от печат "Поетика на себенадмогването. Наративни стратегии у късния Лев Толстой" от литературоведа Иван Ланджев. За предаването "Нещо повече" по "Хоризонт" той сподели:

Става дума за една борба между проповедника и художника в тези късни текстове. От една страна, религиозният учител, духовен водач, проповедник и прочее Лев Толстой отрича дори собственото си старо изкуство, отрича изкуството заради самото изкуство, проблематизира понятието за красота, смята, че трябва да се създава такова изкуство, което да е полезно за хората… От друга страна обаче нещо пречи на художника граф Лев Толстой да спре да пише художествени текстове и той продължава да го прави до самата си смърт, до бягството си през 1910 г. Този процес ми е изключително интересен – как тази борба се отразява директно върху страниците, директно на арената на самия наратив… 

Премиерата е в четвъртък от 19.00 ч. в клуб "Перото". 


print Отпечатай
Още от категорията
Колаж: Даниела Манолова

Колоритни истории и още по-колоритни характери от късния 14 век

В сърцевината на среднощните средновековно-цветисти истории стои идеята за една безплатна вечеря, която ще възнагради най-добрия разказвач на истории по време на едно пътуване, което само по себе си определено се нуждае от разказване на истории, за да бъде по-неусетно и приятно. В три последователни нощи от 2.00 часа в Запазена марка Радиотеатър можете да..

публикувано на 30.04.17 в 09:20
Ева Браун и Адолф Хитлер

Искам, 29 април: Инат

• В очакване на втория тур на френските президентски избори и все по-малко вероятния Фрекзит, се насочваме не към Брекзита, а към екзита на британския престолонаследник принц Чарлз от една – хм, деликатна, ситуация, който той постигна с характерното си упорство. Впрочем типично и за прапрабаба му – императрица Виктория, както и за майка му – кралица..

публикувано на 29.04.17 в 17:10
флейта и ноти

Мила Павлова: Предизвикателствата ме привличат

Хубаво е да представяш нови неща. Колкото по-трудно, толкова по-добре. Така Мила Павлова, флейтистка в оркестъра на Класик ФМ радио, а от осем години и организатор на Международния фестивал "Дни на музиката в Балабановата къща", обяснява желанието, с което работи по подготовката на предстоящото осмо издание на фестивала. И не случайно, преди дни..

публикувано на 29.04.17 в 16:00
Антон Стайков говори на откриването на изложбата на Нилс Нова (крайният вляво)

Отклонения, илюзии, цитати...

„Отклонения” е изложба на швейцарския художник Нилс Нова, открита в галерия „Райко Алексиев” в София до 16 май. Оптическа игра с пространството на залата, портрети на известни личности и техни двойници, препратки от фотографии към класически картини... Всички те, оказва се, привличат наистина разнородна публика. За изложбата разговаряме с куратора..

публикувано на 29.04.17 в 15:10

Експозицията "Несебър - перлата на православието" ще представи оригинален иконостас от преди векове

Нова експозиция ще бъде открита тази година в църквата „Свети Тодор“ в Несебър. До 18 май се очаква изложбата да бъде готова, обясни директорът на музея „Старинен Несебър“ Петя Кияшкина.  "Нарекли сме я "Несебър - перлата на православието". Много често наричат така града, заради църквите, заради това, че е център на православното изкуство и култура...

публикувано на 29.04.17 в 11:27

Фолклорен ученически фестивал за 35-ти път в Ямбол

В Ямбол се провежда 35-то издание на Националния фолклорен ученически фестивал „Родило се, преродило”. В него  ще вземат участие 250 ученици от областите Ямбол, Сливен, Бургас и Стара Загора. В конкурсната програма участниците ще се състезават в три категории: "народно пеене", "народни инструменти" и "танцови състави". Индивидуалните изпълнители и..

публикувано на 29.04.17 в 11:02
Колаж: Даниела Манолова

Напрежението между ред и страст в драматургичните изследвания на сър Питър Левин Шафър

На четири уши е една от зрелите пиеси на Питър Шафър (на снимката вдясно), в чието сърце   е кодирано вечното противоречие между  освободеното и централизираното, между пищното и сухото, между чувствата и номенклатурата. Пиесата е написана като първата половина  от проект в две части с название The Private Ear /The Public Eye (На 4 уши/В..

публикувано на 29.04.17 в 09:55