Румяна Милова, началник на дирекция „Паркиране и мобилност“, към ЦГМ обясни:
Екипите на Център за градска мобилност, които работят с тежкотоварните автомобили тип "паяк", извършват само оперативната дейност по репатриране на неправилно паркирали автомобили, независимо от това какво нарушение са извършили водачите. Самата констатация на нарушението, тези, които могат да разпореждат репатриране, се извършва от представител на служба за контрол, каквито са КАТ, Общинска полиция. Не мога да приема упрека, че екипите на ЦГМ не си вършат работата. Разчитаме на малко по-голямо участие и съдействие от КАТ.
Милова допусна, че когато паякът подминава и не вдига автомобил в нарушение, това е защото той отива на друго място по сигнал на контролните органи. Центърът за градска мобилност разполага с 14 паяка, които се оказват недостатъчни на фона на толкова много нарушения в града, допълни тя и категорично отрече твърденията, че паяците вдигат предимно по-евтините автомобили. Контрол се осъществява и през почивните дни, но през уикендите броят на дежурните паяци е недостатъчен, допълни тя:
Те работят най-вече по сигнали. Водачите да спазват правилата. Правилата са за това, за да бъдат спазвани, за да има ред.
От началото на тази година 139 фиша и шест акта са били съставени на таксиметрови шофьори заради неправилно паркиране, а 15 техни автомобила са били вдигнати.
Страшно много са пък нарушенията и на водачите на таксита, които паркират на места в зоната за платено паркиране. Сигналите на граждани за такива нарушения превишават в пъти сигналите от този характер, какъвто коментираме в момента.
Шофьорите посочват че причината за нарушенията е ограниченият брой стоянки - едва 103, които осигуряват 607 места, а броят на такситата в града е около 6000.
Всеки момент ще стартира процедура за възлагането на обществена поръчка за закупуването на 10 нови паяка, което ще допринесе за по-добрия контрол на движението в столицата, допълни Румяна Милова.