Симфоничният оркестър на БНР подготвя особено колоритна програма за поредния си концерт

| обновено на 19.05.17 в 18:28
Снимка: www.muzikus.bg


За поредния си концерт тази седмица Симфоничният оркестър на БНР подготви особено колоритна програма, която включва сирени от Клод Дебюси, любимите на публиката "Картини от една изложба“ на Мусоргски и една световна премиера, която доведе отново в София младия композитор Виктор Илиев, който живее и работи в Германия. Той ще бъде и диригент на концерта в петък вечер в зала "България". Неговата творба, наречена "Тротоарен вихър“, е посветена на радиооркестъра и вече беше записана студийно.

В интервю за предаването "Хоризонт до обед" Илиев разказа:

Аз бях изключително поласкан, когато БНР като институция и Симфоничният оркестър на БНР ми предложиха аз да напиша произведение специално за оркестъра. Това е първият път, когато българска институция ми поръчва произведение и за мен беше не само приятна изненада, но и голяма чест. Когато си мислех вкъщи, какво произведение да бъде, колко дълго, за какъв оркестър, доста въпроси тръгнаха да изкачат, но един беше, че щом пиша произведение за български оркестър, трябва по някакъв начин да пресъздам музикално българската действителност, каквато аз я виждам в днешно време. Винаги, когато се прибирам от чужбина, две от нещата, които ми правят впечатление, е в какви мащаби се е разраснала поп-фолк културата в България, а второто нещо, което също ми прави впечатление, е много американизираното ежедневие, като започнем от телевизионните програми до ресторантите за бързо хранене, консуматорското мислене на обществото.

Илиев сподели, че обожава да дирижира френска музика, а най-трудно му е да дирижира собствени творби:

Усещането когато човек напише една нова пиеса е, все едно че даваш живот на едно дете и когато това дете вече си е поело по собствения път някак си да го дирижираш не си пасва. Може да бъде неконтролируемо.

Музикантът коментира и разликата в подготовката на "Тротоарен вихър“ за студиен запис и за сцената на зала "България"?

Cлава Богу, сега имаме много повече време за репетиции. Ние записахме това произведение в рамките на два дни, което беше изключителен стрес, защото произведението все пак е доста дълго - 22-минутно и също въобще не е лесно технически. Предвид че беше и нова творба за оркестъра, запасите бяха доста предизвикателни. Сега имаме повече време да работим над него и се надявам да стане дори по-добре от записите.


Композиторът, който в момента има поръчка за опера, сподели, че пише творбите си само на хартия.

Още от категорията
Йозеф ван Висем

Йозеф ван Висем и Nocktern отново във Второ студио довечера

След вчерашния извънреден концерт на холандския автор за нова музика за лютня Йозеф ван Висем дойде ред и на предварително обявения (основен) концерт на любимия на българската публика артист – пак във Второ студио на БНР, в камерна обстановка. Концертът, който е част от честванията на 10-годишнината на фестивала „Аларма Пънк Джаз“ на БНР и предаването..

публикувано на 23.02.18 в 17:48

На опера в събота – директно от Метрополитън опера предаваме спектакъл на „Бохеми” от Джакомо Пучини с участието на Соня Йончева

Няма и месец, след директното излъчване по програма „Христо Ботев” от Метрополитън опера на „Тоска” от Джакомо Пучини със Соня Йончева, ще имате удоволствието да се насладите на българската оперна прима и в една нейните вече коронните роли – Мими от „Бохеми”. Точно с превъплъщението си в образа на крехката и нежна Мими, през 2014 г. – пет седмици след..

публикувано на 23.02.18 в 14:15
Надежда Цанова

Френска програма, австралийски диригент и прекрасна българска пианистка

Тази вечер, от 19:30 ч., в зала "България" е поредният концерт от много интересния сезон на Симфоничния оркестър на Българското национално радио. Програмата е изцяло френска, а диригентетът - австралийски, но пък роден в Танзания. Неговото име е Том Уудс , учил е в Москва, там среща съпругата си, след което се връща в Австралия и 20 години работи в..

публикувано на 23.02.18 в 12:17

„Бохеми” от Пучини, опера в четири действия (съдържание)

Операта е написана по романа „Сцени из живота на бохемите” на Анри дьо Мюрже, публикуван през 1851 година Либрето: Луиджи Илика и Джузепе Джакоза Световна премиера: 1 февруари 1896 в Театро Реджо - Торино, под диригентството на Артуро Тосканини Първо изпълнение в България: 23 юни 1922 в София, под диригентството на Маестро Георги Атанасов..

публикувано на 23.02.18 в 11:00

Честит рожден ден на сопраното Виолета Шаханова

Над 70 оперни роли, изключително голям камерен и кантатно-ораториален репертоар – това е краткото описание на творческия път на една от водещите солистки на Русенската опера Виолета Шаханова. Тя е родена в Русе, където е открита от певицата и вокален педагог Снежина Якимова. Завършва Музикалната гимназия в родния си град, след което и Музикалната академия..

публикувано на 23.02.18 в 09:40

Пет вердиеви постановки с прожекции в Музикалната академия

От днес ценителите на опера ще има още една примамлива възможност да гледат знакови спектакли в техните филмови варианти. Оперните постановки са на театър „Реджо“ и ще могат да се гледат благодарение на сътрудничеството между три институции – театъра в Парма, Италианския културен институт и Музикалната академия в София. Всички филми започват в 17 часа ,..

публикувано на 23.02.18 в 08:51
Диригентът Том Уудс

Концерт на Симфоничния оркестър на БНР под палката на Том Уудс – директно предаване от зала „България“ на 23 февруари от 19.30 часа

С концерта си на 23 февруари Симфоничният оркестър на БНР ще отбележи 100-годишнината от смъртта на Клод Дебюси. Гост-диригент Том Уудс , солистка: Надежда Цанова , пиано. В програмата: • Клод Дебюси – Прелюд „Следобедът на един фавн“; • Камий Сен-Санс – Концерт за пиано и оркестър № 2 в сол минор, опус 22; • Морис Равел – „Павана за една..

обновено на 23.02.18 в 08:16