Симфоничният оркестър на БНР подготвя особено колоритна програма за поредния си концерт

| обновено на 19.05.17 в 18:28
Снимка: www.muzikus.bg


За поредния си концерт тази седмица Симфоничният оркестър на БНР подготви особено колоритна програма, която включва сирени от Клод Дебюси, любимите на публиката "Картини от една изложба“ на Мусоргски и една световна премиера, която доведе отново в София младия композитор Виктор Илиев, който живее и работи в Германия. Той ще бъде и диригент на концерта в петък вечер в зала "България". Неговата творба, наречена "Тротоарен вихър“, е посветена на радиооркестъра и вече беше записана студийно.

В интервю за предаването "Хоризонт до обед" Илиев разказа:

Аз бях изключително поласкан, когато БНР като институция и Симфоничният оркестър на БНР ми предложиха аз да напиша произведение специално за оркестъра. Това е първият път, когато българска институция ми поръчва произведение и за мен беше не само приятна изненада, но и голяма чест. Когато си мислех вкъщи, какво произведение да бъде, колко дълго, за какъв оркестър, доста въпроси тръгнаха да изкачат, но един беше, че щом пиша произведение за български оркестър, трябва по някакъв начин да пресъздам музикално българската действителност, каквато аз я виждам в днешно време. Винаги, когато се прибирам от чужбина, две от нещата, които ми правят впечатление, е в какви мащаби се е разраснала поп-фолк културата в България, а второто нещо, което също ми прави впечатление, е много американизираното ежедневие, като започнем от телевизионните програми до ресторантите за бързо хранене, консуматорското мислене на обществото.

Илиев сподели, че обожава да дирижира френска музика, а най-трудно му е да дирижира собствени творби:

Усещането когато човек напише една нова пиеса е, все едно че даваш живот на едно дете и когато това дете вече си е поело по собствения път някак си да го дирижираш не си пасва. Може да бъде неконтролируемо.

Музикантът коментира и разликата в подготовката на "Тротоарен вихър“ за студиен запис и за сцената на зала "България"?

Cлава Богу, сега имаме много повече време за репетиции. Ние записахме това произведение в рамките на два дни, което беше изключителен стрес, защото произведението все пак е доста дълго - 22-минутно и също въобще не е лесно технически. Предвид че беше и нова творба за оркестъра, запасите бяха доста предизвикателни. Сега имаме повече време да работим над него и се надявам да стане дори по-добре от записите.


Композиторът, който в момента има поръчка за опера, сподели, че пише творбите си само на хартия.

print Отпечатай
Още от категорията

Срещи, гласове, съдби – в памет на Михаил Ангелов

На 19 февруари тази година диригентът Михаил Ангелов навърши 85. На 18 юли напусна този свят. Рубриката „Срещи, гласове, съдби“ в този Неделен следобед е повторение на един разговор с професор Павел Герджиков, излъчен за първи път през 2012 – по повод юбилейния, 80-и рожден ден на един от най-талантливите български диригенти, една от най-големите..

публикувано на 23.07.17 в 16:05
Сцена от операта „Саломе“ на Рихард Щраус

Възторжени отзиви в холандската преса за „Саломе“ на сцената на Националната опера в Амстердам

Кореспондентът на програма „Христо Ботев“ – Милен Венков, споделя впечатления от последната оперна постановка за сезона в Амстердам. Екипът, осъществил „Саломе“ е впечатляващ. Като начало - свири прочутият Кралски Концертгебау оркестър под палката на новия си главен диригент – италианеца Даниеле Гати. Режисьорът Иво ван Хове е споделил желанието..

публикувано на 23.07.17 в 11:55

„Варненско лято“: Концерт „20 години дуо Росен Идеалов - Георгита Бояджиева“ - 24 юли, от 19 часа

Директно от Градската художествена галерия във Варна – концерт от програмата на Международния фестивал „Варненско лято“ – Концерт „20 години дуо Росен Идеалов - Георгита Бояджиева“ . С участието на: Росен Идеалов – кларинет Георгита Бояджиева – виолончело. Александър Василенко – пиано. В програмата творби от: Георги Арнаудов, Йордан Дафов,..

публикувано на 23.07.17 в 08:30
Мадлен Пейру ще чуем с

Мадлен Пейру, Кърт Елинг, Лусиана Соуза и Камий Берто изпяват живота на Чарли Паркър

В четвъртия юлски брой продължаваме темата за мостовете между стиловете от различни брегове. Джаз-идиомът в тангото този път е на финала с трио, взело за име името на тангото Малена. В началото отдаваме почит на пренаписаната история на живота на Чарли Паркър, изпята от Мадлен Пейру, Кърт Елинг, Лусиана Соуза и Камий Берто. Един от..

публикувано на 23.07.17 в 07:15

„Каста дива” гостува на оперния фестивал „Барток плюс” в Мишколц – втора част

Още с пристигането си на летището в Будапеща се почувствах като попаднала във вълшебна приказка! Докато очаквах колата, която трябваше да ме заведе в Мишколц, чух италианска реч и видях група хора с калъфи със струнни инструменти. Колко бях щастлива да разпозная музикантите от прочутия камерен оркестър I Musici di Roma, билетите за чиито..

обновено на 22.07.17 в 14:55

Музиката на Вагнер в пещерата "Магурата"

Пещерна импресия по музика на Вагнер ще бъде представена в пещерата "Магура". Представлението е част от второто издание на фестивала "Опера на върховете“.  Пещерната импресия е едно от най любопитните представления в програмата на втория фестивал "Опера на върховете", който се провежда в Белоградчик, обясни директорът на Софийската опера и балет..

публикувано на 22.07.17 в 10:40
Дейвид Бауи и Space Oddity

По пътя, отново и нагоре

Нека съм дете – едно дете, което по възраст само да расте, да скита край морето. Да не съзнава, че мъжът жената пожелава заради женската й плът и за гръдта корава. И щом се срещне със едно момиче тъмнооко, да види в роклята – платно, в очите му – посока. Да тръгнат двамата на път, без много да му мислят, и да открият, че светът е нов, красив и искрен...

публикувано на 22.07.17 в 10:30