Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Влошаване на потребителското доверие във Великобритания след предсрочния вот

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Британското потребителско доверие се влоши съществено след предсрочните избори в страната, които доведоха до формирането на нестабилен парламент. Това показват резултати от съвместно проучване на агенция YouGov и на Центъра за икономически и бизнес изследвания (CEBR).

Общият индекс на потребителското доверие спадна през юни до 106,9 пункта от 109,1 пункта в края на май, достигайки второто най-ниско ниво от лятото на 2013 година насам. Двете агенции отбелязаха, че веднага след предсрочните избори, на които премиерът Тереза Мей загуби досегашното си парламентарно мнозинство, индексът дори се срина до 105,2 пункта, доближавайки дъното, което беше ударено за кратко след шокиращите резултати от референдума преди година, когато британците гласуваха за излизане от Европейския съюз.

Влошаването на доверието се дължи на отслабване на финансите на домакинствата и на охлаждане на имотните цени.

В същото време обаче YouGov и CEBR посочват, че данните за последните 30 дни, измерващи текущата сигурност на пазара на труда и бизнес активността, както и очакванията за следващите 12 месеца, се оказват относително устойчиви.

Нашата предварителна оценка е, че икономическият растеж ще спадне рязко през следващите месеци и страната ще бъде спасена от рецесия единствено от силната международна търговия, посочи  Дъглас Макулямс, който е заместник-председател на CEBR.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!