Части от корабите можем да правим - корпуса и някои от механизмите. За бронираните машини, голяма част от елементите могат да бъдат произвеждани, защото имаме опит в тези области, но самото интегриране на машината и т. нар, "основно шаси" са нещата, които ще трябва да бъдат доставени от чужбина. Впечатляващото е, че двата световни гиганта са си подали ръката. Не съм чувал по друг подобен проект да са си подавали ръка тези гиганти. Доста внушително е тяхното приложение.
Воденичаров обясни, че едно от предложенията включва възможност България да продава новата машина и на други страни, а във ВПК да влязат и нови технологии на световните производители:При бронираните машини 2/3 от тяхната стойност е свързана с тяхната подръжка и ние настояваме подръжката на тези бъдещи машини да се извършва от български производители. Второто нещо - области, в които ние сме на световно ниво, като например производството на боеприпаси, прибори за насока, за наблюдение, нещата свързани с радиокуминакацията и заглушаванията, с броневата защита, да бъдат отчетени нашите възможности и да можем, по този начин да намалим стойността, която ще бъде изнесена извън България и да останат тези пари вътре в България.
Взимането на решението за крайния изпълнител е въпрос на българското правителство. Ние искаме интересът на българските производители да бъде защитен и да вземзем достойно участие в изпълнението на тези проекти.
От 20 години отбранителната индустрия не е получавала поръчка от държавата, допълни Воденичаров.