Габриела Георгиева гостува в „Български изпълнители“

Габриела Георгиева в „Бал с маски“ на Верди
Снимка: gabrielageorgieva.com

Със сигурност помня точно впечатлението си от първата ми среща с Габриела Георгиева. Беше по времето на международния конкурс за млади оперни певци „Борис Христов“ в София. Оказа се звезден този конкурс. Той извади пред публиката няколко млади и талантливи певци, които и до днес ни радват от родните сцени – Габриела Георгиева, Радостина Николаева, Николай Моцов, Цветана Бандаловска. Всеки направи своята великолепна кариера и вече има многобройни почитатели в България и по света. Спомням си когато ги виждах на сцената по време на конкурса с какво удоволствие слушах развълнуваните им изпълнения и се радвах на успеха им. Всеки носеше ярка индивидуалност, която след това разцъфна и се обогати с всяка следваща роля. Първата роля на сцената Габриела представя във Варна – Леонора от „Трубадур“ на Верди. С глас като нейния никак не е трудно да бъдеш забелязан. Следват Амелия от „Бал с маски“, отново Леонора и Мадалена от „Андре Шение“ на Джордано, но вече в София. Тя е в националния ни оперен театър и до днес. Ролите следват една след друга – Аида, Тоска, Дидона, Джоконда, Абигаиле, Сестра Анжелика, Елизабет. Редуват се и поканите от цял свят – най-престижни театри в Европа и в Америка. Но ми се струва, че се чувства прекрасно и на родна сцена. Само през последните две години тя събра възторга на софийската публика с три грандиозни постановки. Едва ли някой ще забрави яркото ѝ присъствие като Абигаиле от „Набуко“ в постановката на Пламен Карталов на площад „Александър Невски“. Тя беше величествена, могъща и същевременно ранима и крехка. Вълнуваща беше като Норма, разкъсвана между дълга на жрицата-воин, жрицата-майка и влюбената жена. Страстната ѝ „Каста Дива“ контрастираше ярко с финалната саможертвено тиха и разтърсваща молитва за спасение на децата ѝ. След това дойде и „Силата на съдбата“. Странен, обречен образ е този на Леонора – образ без изход, предопределен от съдбата. Трудно е да го изградиш, да не бъдеш примирен от самото начало. Спасяват го само двете изумително красиви арии и неземната красота на молитвата La Vergine degli аngeli. И когато Габриела запя, приела отредената ѝ присъда – тихо, с глас разкъсван от мъка и последното пианисимо заглъхна, в залата май нямаше човек, който да не е проронил сълза. Както ще чуете в предаването тя самата признава, че е много емоционален човек, често емоциите я настигат и тя не винаги успява да ги овладее. Но… много харесва силните женски образи като леди Макбет например, която си мечтае да изпълни на сцена. Друг много специален образ в кариерата ѝ е Турандот. „Жестоката принцеса, която се страхува да живее“. Преди няколко месеца е изпълнила тази партия в Мексико. От това гостуване започва и разговорът ни. „В Мексико открих моята Турандот. Сега вече знам каква ще бъде“. За мен също ще бъде интересно да видя новата Турандот на Габриела Георгиева, а за ценителите на опера ще добавя, че ще могат да я гледат в тази партия на 11 август в летния театър на Бургас в рамките на музикалните празници „Емил Чакъров“.
В звуковия файл може да чуете цялото предаване „Български изпълнители“ посветено на Габриела Георгиева.



Още от категорията

Радиото

Към края на първото десетилетие на най-новия ни век се състоя премиера на очарователен филм, който изглеждаше да бъде печеливш, интересен, потребен на онези, за които е бил предназначен - поколението, отъждествявано с апогея на рок музиката, а защо не - и неговите наследници. Това е филмовата продукция The Boat That Rocked, в буквален превод..

публикувано на 21.01.18 в 08:00
Джони Митчел и Пат Матини

"Сенки и светлини" - проекции на Джони Митчел и Пат Матини, плюс Джако Пасториъс и Майкъл Брейкър

На 21 януари Слънчев джаз+ се връща не само към изпуснат момент от 2017 с един от кръстниците ни, Ерик Трюфа с необичайни версии на Майлз Дейвис на живо от Париж, но и се връща в далечната за някои 1980-а, когато изпреварили времето си, Джони Митчел и Пат Матини събират в един спектакъл "Сенки и светлини" Джако Пасториъс и Майкъл Брейкър...

публикувано на 21.01.18 в 07:15
Петър Македонски и Аделина Александрова в студиото на предаването.

Петър Македонски: Каквото и да е било, винаги си пожелавам всяка година да бъде по-успешна от предишната

Петър Македонски е роден на 8 юни 1988 в София. Трето поколение тромпетист, син на проф. Ангел Македонски (тромпет) и внук на легендарния Петър Кърпаров (основател на българската тромпетна школа), той охотно и по един забележително впечатляващ начин продължава музикалните традиции на семейството. Артист с многостранни стилови интереси, от 2011 година..

публикувано на 20.01.18 в 12:05
сцена от

Галаконцерт "Жените на Пучини" в Софийската опера тази вечер по случай 160 години от рождението на композитора

Световноизвестните солисти Доната Д'Анунцио Ломбарди и Камен Чанев ще пеят на галаконцерта "Жените на Пучини" в Софийската опера тази вечер по случай 160 години от рождението на композитора. Диригент е 28-годишната Беатриче Венеци , родена в град Лука, който е роден град и на Джакомо Пучини , съобщават от операта. Певицата Габриела..

публикувано на 20.01.18 в 11:02
Айлин Перес и Джералд Финли в сцена от операта.

Айлин Перес и Джералд Финли в „Таис” на Масне, спектакъл на Метрополитън опера - Ню Йорк

В съботната вечер предлагаме спектакъл на Метрополитън опера - Ню Йорк. Записът на операта „Таис” от Жюл Масне е направен на 11 ноември миналата година, но в съботната вечер се излъчва директно от Женева за всички страни-членки на Европейския съюз за радио и телевизия. От самото си създаване „Таис” е считана за опера, предназначена за една звезда -..

публикувано на 20.01.18 в 08:30
 Moonwalks

Moonwalks: дарк-спейс-рокендрол от Детройт в София и Пловдив на 25 и 26 януари

Ударно начало на годината е подготвил екипът на радиофестивала „Аларма Пънк Джаз” на програма „Христо Ботев”. Първите гости за 2018 г., когато и концертната серия, и предаването-майка „Аларма”, честват 10 години от създаването си, са психеделик-дарк-спейс-рокендрол триото Moonwalks от Детройт, Мичиган. Това са трима съвсем млади..

публикувано на 19.01.18 в 17:15

„Жените на Пучини“ на сцената на Софийската опера

Известен с ярките женски образи в оперите си, Пучини пропива всяка нота, която написва с любов и преклонение към жените. Не случайно и в оперите му главните роли са посветени на жени. Той е бил ценител на женската красота и душевност, пресъздал е дълбоко и ярко женските образи, толкова различни и близки един до друг. При Пучини липсват демоничните женски..

публикувано на 19.01.18 в 16:21