Михаела Филева: Най-лесният начин да достигнеш до съзнанието на хората е чрез емоция

Михаела Филева на концерт
БГНЕС
Обичаните изпълнители Михаела Филева и Спенс, които гостуваха в ефира на "Хоризонт" в интервюта на стажант-репортера Аглая Ел Хасан, коментираха къде е границата между комерсиалния продукти и творчеството.  

Границата е много тънка -  много дълги години, та и до ден днешен, когато кажем "комерсиална музика" сякаш казваме някаква мръсна дума, а всъщност няма нищо лошо в това нещо да бъде популярно, особено ако е добро. Така че границата между тези две неща, ако има как да я няма би било най-добрият вариант, защото това би означавало, че популярна става хубава и качествена музика, каза Михаела Филева. 


Ако всеки знаеше къде е границата да си продаде парчето, щяха да си продават парчетата много по-лесно отколкото сега се опитва всеки -  специална формула как да напишеш парче, което да е за масово слушане няма/.../. Това е Божа работа, смята Спенс. Той коментира и въпроса носят ли отговорност изпълнителите -  например тези от хип-хоп сцената, които често използват нецензурни фрази в текстовете си или имат скандално поведение, за проблемното поведение на тийнейджърите:

Всичкото възпитание и всичко, което трябва да влезе в главата на едно дете, идва от семейството  - от майка му и от баща му , а не от изпълнителя. Изпълнителят може да му повлияе, може да му даде много други модели на поведение, които да иска да имитира, но ако родителите са му говорили през първите седем години на това дете, най- вероятно то ще има вече някаква концепция за себе си и за това какво трябва, какво може, какво не може и така нататък, каза Спенс, като отново посочи, че: Всичко идва от семейството, допълвайки:  Едно време аз много обичах, когато ми задават този въпрос, да цитирам Ice Cube, защото Ice Cube казва: Ако аз като изпълнител влияя повече на вашето дете, отколкото вие като родител -  замислете се какъв родител сте вие. 


Михаела Филева сподели: Аз не мисля, че музиката има за цел да надскача каквито и да е рамки  - като цяло музиката няма място в рамки, за да има нужда да надскача каквото и да е.  А най-лесният начин да стигаш до съзнанието на хората е чрез емоция -  тоест, когато създаваш нещо да вярваш в това, че то е добро, да го обичаш и по този начин се възприема много по-лесно, много по-близо до хората.

Целия материал, както и кратък музикален фрагмент с изпълнение на Михаела Филева, чуйте от звуковия файл.  


Още от категорията

Ескалатор 20-27 ноември 2017

публикувано на 20.11.17 в 17:24

Конкурсът за детска песен в Болоня "Златната монета“ празнува 60 години от създаването си

Международният конкурс за детска песен в Болоня "Златната монета“ празнува 60 години от създаването си. Благодарение на композитора проф. Виктор Чучков в историята на конкурса и детския хор "Антониано" има ярка българска следа. Маестро Чучков е автор на някои от най-хубавите песни, изпълнявани от болонския хор, сред които "Дъга" /1984г./ г и "Химн на..

публикувано на 20.11.17 в 14:01

Грамофонната плоча изживява истински ренесанс

Мнозина я смятаха за мъртва, завинаги изпратена в историята от цифровите записи, но добрата стара грамофонна плоча, с която са израснали редица поколения, не само оцеля, а и напоследък изживява истински ренесанс. В музикалния свят се води спор дали грамофонните плочи наистина предлагат по-качествен запис. Естественият звук е един от водещите..

публикувано на 20.11.17 в 11:13
Борда на директорите

Програмата на фестивала в Залцбург за 2018 г.

Художественият ръководител на Залцбургския музикален фестивал Маркус Хинтерхойзер обещава за 2018 година екстаз, страдание и страст, пише в статията си на страниците на ежедневника „Залцбургски новини“ от 9 ноември Бернхард Флийер. Програмата на фестивала за новия сезон е била представена на пресконференция миналата седмица в сряда. В предишната година..

публикувано на 20.11.17 в 10:05
Любен Димитров, Аглика Генова и Йордан Камджалов (отляво надясно)

Йордан Камджалов за наградата „Ехо класик“ и за следващите концерти

След като се изправи на сцената в Хамбург заедно с Аглика Генова и Любен Димитров, за да получат наградата „Ехо класик“ за диска, представящ концертите за две пиана на Бела Барток и Виктор Бабин, записани със симфоничния оркестърна БНР Йордан Камджалов още се вълнува от голямата награда и признанието, което получи техния труд. Никой не може да си..

публикувано на 20.11.17 в 08:55

Спомен за Екатерина Апостолова

Тази неделя авторската рубрика „Срещи, гласове, съдби“ на Павел Герджиков в „Неделен следобед“ бе посветена на легендарната българска колоратурка – солистката на Софийската опера Екатерина Апостолова, родена на 17 ноември 1917. Разказът на професор Герджиков започва от началото на 60-те години на ХХ век: Когато през 1962 година се явих на..

публикувано на 19.11.17 в 16:00

Вокален ансамбъл "Славяни" премина с песен от казашките степи до Дунавската равнина

Макар и създаден само преди броени месеци, новият вокален ансамбъл "Славяни" към Националния филхармоничен хор "Светослав Обретенов", дирижиран от Славил Димитров, дава заявки да се превърне в проект, който работи за разнообразяването на концертния хоров пейзаж у нас. "От казашките степи до Дунавската равнина" беше наречена програмата, която "Славяни"..

публикувано на 19.11.17 в 12:06