Новият албум на Йонас Кауфман - с два дуета със Соня Йончева

"L'Opéra" излиза (и у нас) на 15 септември

СнимкаЙонас Кауфман е подбрал изцяло френски репертоар от 19-и век - епохата, в която Париж се превръща в център на модерния свят през 19-и век, благодарение на мащабната реконструкция, която претърпява градът, проведена от барон Жорж Йожен Осман. През този период оперните театри на Париж  са местата, в които „задължително е трябвало да се видят и да бъдеш видян“. С огромните си луксозни фоайета, оперните театри са осигурявали непрекъснати възможности за социализация и обществени събирания. Оперните продукции достигат огромно великолепие в пищността на декори и костюми, а зрителите стават свидетели на невиждани до този момент мащаби - например при премиерата на „Еврейката“ от Халеви на сцената излизат една дузина коне! По това време ръководствата на Парижката опера насърчават творческия обмен между културите на Франция и Германия. Немските композитори Майербер и Офенбах развиват кариерите си от Париж. Същевременно френски композитори са силно повлияни от немската литература, която служи за вдъхновение на произведенията им. Оперите „Вертер“ от Масне и  „Проклятието на Фауст” от Ектор Берлиоз са сред най-популярните творби ; не случайно Кауфман подбира сцени от тези две произведения за новия си албум. Случвало се е често, новите оперни творби първо да се поставят в немските оперни театри и след успешен сезон в Германия да се състои премиерата в Парижката опера. Тази френско-немска връзка е изключително привлекателна за Кауфман. „Мисля, че „Хофмановите приказки “ на  Офенбах са идеалната симбиоза между немската дълбочина и френското въображение. А Жул Масне успява да улови цялата психологическа сложност на Гьоте във „Вертер“. Така, че с този репертоар се чувствам като вкъщи“.

Така с албума си  „L’Opera” Йонас Кауфман отдава почит на този величествен век в оперното изкуство, белязан с музикален блясък, разкош и елегантност. При подбора на репертоара за албума,  немският тенор  включва някои от най-значимите арии за тенори като “Rachel, quand du Seigneur” из операта "Еврейката" (1835) от Жак Фроментал Халеви , през  две творби на Жорж Бизе - “La fleur que tu m’avais jetée” из операта "Кармен" (1875) и “Au fond du temple saint” от операта "Ловци на бисери" (1863), до “Ah! lève-toi, soleil!” из операта "Ромео и Жулиета" (1867) от Шарл Гуно дофиналната ария “Pourquoi me réveiller” от шедьовъра на Жул Масне - операта "Вертер" (1892). И още - Берлиоз, Лало, Офенбах -  общо 14 арии и дуети.

Соня Йончева се появява на два пъти в албума в два дуета из прекрасната опера „Манон“  от Жул Масне.

Албумът (седми солов за Йонас Кауфман) е записан с Баварския държавен оркестър в Мюнхен под диригентството на Бертран де Били, един от най-добрите музикални експерти за периода.

print Отпечатай
Още от категорията

Балет „Арабеск“ открива юбилейния си 50-и сезон

С премиера на „Ромео и Жулиета“ на Прокофиев на 30-и септември от 19 ч. в Националния музикален театър „Стефан Македонски“ Балет „Арабеск“ ще открие новия си, 50-и юбилеен творчески сезон. За една съвременна трупа това е едно доста значимо събитие, защото знаем, че съвременните трупи бързо се сформират, бързо се развалят… Така че 50 г...

публикувано на 25.09.17 в 18:52
Ла Скала - Милано

Успешна премиера на „Тамерлан“ в Миланската Скала

Септемврийският афиш на Ла Скала изкачи на сцената една по-малко представяна и позната на миланската публика опера - “Тамерлан” на Хендел. С премиера преди 293 г. в King’s Theatre в Лондон, операта в три действия, създадена от композитора само за 20 дни, напълно оправда очакванията на присъстващите в Миланската Скала. Имахме удоволствието да..

публикувано на 25.09.17 в 17:30

Ескалатор 25 септември- 2 октомври 2017

публикувано на 25.09.17 в 16:09

Старозагорската опера представя "Слугинята-господарка" на Перголези на новата сцена "Орфеида"

С камерната постановка „Слугинята-господарка“ от Джовани Батиста Перголези  Старозагорската опера открива тази вечер своята нова сцена „Орфеида“. Тя е разположена на брега на езерото "Загорка" в лятната градина на парк-хотел "Стара Загора".  Зрителите ще видят операта на Перголези, която разказва за бедната красива слугиня, мечтаеща да стане..

публикувано на 25.09.17 в 14:00
Искрена Йорданова

Българските музиканти са не само талантливи, но и много добре научени

В сутрешното ни "Радиокафе" прескочихме до Лисабон, или по-точно Лисабон ни гостува в лицето на българската цигуларка Искрена Йорданова , която от 23 години живее, работи и (наистина) прави музикални и научни чудеса в португалската столица. Започнахме от най-хубавото в Лисабон, което е ... светлината  - слънцето сияе през цялата година и всички е..

публикувано на 25.09.17 в 12:27
Илина Илиева

Viola la Musica - дебютният албум на Илина Илиева

Илина е второкурсничка в Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София, в класа по виола на Владислав Андонов. Още като ученичка в софийското Национално музикално училище "Любомир Пипков" привлича внимание с таланта си и печели награди от конкурси. В последните няколко години Илина Илиева е водач на виоловата група в Младежкия..

публикувано на 25.09.17 в 10:52
Ал ди Меола в Рабат

Китарни фантазии в Мароко на Ал ди Меола

Последен Слънчев джаз+ за септември и за темата "Съкровища за откриване". Обещаните стари записи на Ал ди Меола са разширени от Мистерията от Марокански фантазии, през Корала на Кийт Джарет до Надбягване с дявола по турска магистрала. Духовете - в случая доброто Дуенде е част от новия италиански инструментален джаз проект Акорди Дизакорди ...

обновено на 25.09.17 в 10:20