Новият албум на Йонас Кауфман - с два дуета със Соня Йончева

"L'Opéra" излиза (и у нас) на 15 септември

СнимкаЙонас Кауфман е подбрал изцяло френски репертоар от 19-и век - епохата, в която Париж се превръща в център на модерния свят през 19-и век, благодарение на мащабната реконструкция, която претърпява градът, проведена от барон Жорж Йожен Осман. През този период оперните театри на Париж  са местата, в които „задължително е трябвало да се видят и да бъдеш видян“. С огромните си луксозни фоайета, оперните театри са осигурявали непрекъснати възможности за социализация и обществени събирания. Оперните продукции достигат огромно великолепие в пищността на декори и костюми, а зрителите стават свидетели на невиждани до този момент мащаби - например при премиерата на „Еврейката“ от Халеви на сцената излизат една дузина коне! По това време ръководствата на Парижката опера насърчават творческия обмен между културите на Франция и Германия. Немските композитори Майербер и Офенбах развиват кариерите си от Париж. Същевременно френски композитори са силно повлияни от немската литература, която служи за вдъхновение на произведенията им. Оперите „Вертер“ от Масне и  „Проклятието на Фауст” от Ектор Берлиоз са сред най-популярните творби ; не случайно Кауфман подбира сцени от тези две произведения за новия си албум. Случвало се е често, новите оперни творби първо да се поставят в немските оперни театри и след успешен сезон в Германия да се състои премиерата в Парижката опера. Тази френско-немска връзка е изключително привлекателна за Кауфман. „Мисля, че „Хофмановите приказки “ на  Офенбах са идеалната симбиоза между немската дълбочина и френското въображение. А Жул Масне успява да улови цялата психологическа сложност на Гьоте във „Вертер“. Така, че с този репертоар се чувствам като вкъщи“.

Така с албума си  „L’Opera” Йонас Кауфман отдава почит на този величествен век в оперното изкуство, белязан с музикален блясък, разкош и елегантност. При подбора на репертоара за албума,  немският тенор  включва някои от най-значимите арии за тенори като “Rachel, quand du Seigneur” из операта "Еврейката" (1835) от Жак Фроментал Халеви , през  две творби на Жорж Бизе - “La fleur que tu m’avais jetée” из операта "Кармен" (1875) и “Au fond du temple saint” от операта "Ловци на бисери" (1863), до “Ah! lève-toi, soleil!” из операта "Ромео и Жулиета" (1867) от Шарл Гуно дофиналната ария “Pourquoi me réveiller” от шедьовъра на Жул Масне - операта "Вертер" (1892). И още - Берлиоз, Лало, Офенбах -  общо 14 арии и дуети.

Соня Йончева се появява на два пъти в албума в два дуета из прекрасната опера „Манон“  от Жул Масне.

Албумът (седми солов за Йонас Кауфман) е записан с Баварския държавен оркестър в Мюнхен под диригентството на Бертран де Били, един от най-добрите музикални експерти за периода.

Още от категорията

Ескалатор 20-27 ноември 2017

публикувано на 20.11.17 в 17:24

Конкурсът за детска песен в Болоня "Златната монета“ празнува 60 години от създаването си

Международният конкурс за детска песен в Болоня "Златната монета“ празнува 60 години от създаването си. Благодарение на композитора проф. Виктор Чучков в историята на конкурса и детския хор "Антониано" има ярка българска следа. Маестро Чучков е автор на някои от най-хубавите песни, изпълнявани от болонския хор, сред които "Дъга" /1984г./ г и "Химн на..

публикувано на 20.11.17 в 14:01

Грамофонната плоча изживява истински ренесанс

Мнозина я смятаха за мъртва, завинаги изпратена в историята от цифровите записи, но добрата стара грамофонна плоча, с която са израснали редица поколения, не само оцеля, а и напоследък изживява истински ренесанс. В музикалния свят се води спор дали грамофонните плочи наистина предлагат по-качествен запис. Естественият звук е един от водещите..

публикувано на 20.11.17 в 11:13
Борда на директорите

Програмата на фестивала в Залцбург за 2018 г.

Художественият ръководител на Залцбургския музикален фестивал Маркус Хинтерхойзер обещава за 2018 година екстаз, страдание и страст, пише в статията си на страниците на ежедневника „Залцбургски новини“ от 9 ноември Бернхард Флийер. Програмата на фестивала за новия сезон е била представена на пресконференция миналата седмица в сряда. В предишната година..

публикувано на 20.11.17 в 10:05
Любен Димитров, Аглика Генова и Йордан Камджалов (отляво надясно)

Йордан Камджалов за наградата „Ехо класик“ и за следващите концерти

След като се изправи на сцената в Хамбург заедно с Аглика Генова и Любен Димитров, за да получат наградата „Ехо класик“ за диска, представящ концертите за две пиана на Бела Барток и Виктор Бабин, записани със симфоничния оркестърна БНР Йордан Камджалов още се вълнува от голямата награда и признанието, което получи техния труд. Никой не може да си..

публикувано на 20.11.17 в 08:55

Спомен за Екатерина Апостолова

Тази неделя авторската рубрика „Срещи, гласове, съдби“ на Павел Герджиков в „Неделен следобед“ бе посветена на легендарната българска колоратурка – солистката на Софийската опера Екатерина Апостолова, родена на 17 ноември 1917. Разказът на професор Герджиков започва от началото на 60-те години на ХХ век: Когато през 1962 година се явих на..

публикувано на 19.11.17 в 16:00

Вокален ансамбъл "Славяни" премина с песен от казашките степи до Дунавската равнина

Макар и създаден само преди броени месеци, новият вокален ансамбъл "Славяни" към Националния филхармоничен хор "Светослав Обретенов", дирижиран от Славил Димитров, дава заявки да се превърне в проект, който работи за разнообразяването на концертния хоров пейзаж у нас. "От казашките степи до Дунавската равнина" беше наречена програмата, която "Славяни"..

публикувано на 19.11.17 в 12:06