Новият албум на Йонас Кауфман - с два дуета със Соня Йончева

"L'Opéra" излиза (и у нас) на 15 септември

СнимкаЙонас Кауфман е подбрал изцяло френски репертоар от 19-и век - епохата, в която Париж се превръща в център на модерния свят през 19-и век, благодарение на мащабната реконструкция, която претърпява градът, проведена от барон Жорж Йожен Осман. През този период оперните театри на Париж  са местата, в които „задължително е трябвало да се видят и да бъдеш видян“. С огромните си луксозни фоайета, оперните театри са осигурявали непрекъснати възможности за социализация и обществени събирания. Оперните продукции достигат огромно великолепие в пищността на декори и костюми, а зрителите стават свидетели на невиждани до този момент мащаби - например при премиерата на „Еврейката“ от Халеви на сцената излизат една дузина коне! По това време ръководствата на Парижката опера насърчават творческия обмен между културите на Франция и Германия. Немските композитори Майербер и Офенбах развиват кариерите си от Париж. Същевременно френски композитори са силно повлияни от немската литература, която служи за вдъхновение на произведенията им. Оперите „Вертер“ от Масне и  „Проклятието на Фауст” от Ектор Берлиоз са сред най-популярните творби ; не случайно Кауфман подбира сцени от тези две произведения за новия си албум. Случвало се е често, новите оперни творби първо да се поставят в немските оперни театри и след успешен сезон в Германия да се състои премиерата в Парижката опера. Тази френско-немска връзка е изключително привлекателна за Кауфман. „Мисля, че „Хофмановите приказки “ на  Офенбах са идеалната симбиоза между немската дълбочина и френското въображение. А Жул Масне успява да улови цялата психологическа сложност на Гьоте във „Вертер“. Така, че с този репертоар се чувствам като вкъщи“.

Така с албума си  „L’Opera” Йонас Кауфман отдава почит на този величествен век в оперното изкуство, белязан с музикален блясък, разкош и елегантност. При подбора на репертоара за албума,  немският тенор  включва някои от най-значимите арии за тенори като “Rachel, quand du Seigneur” из операта "Еврейката" (1835) от Жак Фроментал Халеви , през  две творби на Жорж Бизе - “La fleur que tu m’avais jetée” из операта "Кармен" (1875) и “Au fond du temple saint” от операта "Ловци на бисери" (1863), до “Ah! lève-toi, soleil!” из операта "Ромео и Жулиета" (1867) от Шарл Гуно дофиналната ария “Pourquoi me réveiller” от шедьовъра на Жул Масне - операта "Вертер" (1892). И още - Берлиоз, Лало, Офенбах -  общо 14 арии и дуети.

Соня Йончева се появява на два пъти в албума в два дуета из прекрасната опера „Манон“  от Жул Масне.

Албумът (седми солов за Йонас Кауфман) е записан с Баварския държавен оркестър в Мюнхен под диригентството на Бертран де Били, един от най-добрите музикални експерти за периода.

Още от категорията
Петър Ступел (вляво) и Атанас Бояджиев

Приятели – трета част

Приятели Казвам аз „приятел пръв“, казваш ти „приятел пръв“, казваме „приятел пръв“, но защо е той такъв? Затова, че пръв полита в огъня да те спаси, пръв и без да се запита прав ли си, или не си. Пръв за теб леда пролазва; пръв за теб пролива кръв – ето за това се казва, че приятелят е „пръв“!                        (от спектакъла „Бяла приказка“)..

публикувано на 26.05.18 в 14:25
Композиторът Стефан Димитров и Дарина Маринова в студиото на „Артефир“

„Сънят на Пилат“ – симфонична творба от Стефан Димитров

На 29 май от 19 часа в зала „България“ композиторът Стефан Димитров ще представи пред публика най-новото си произведение – симфоничната творба „Сънят на Пилат“. А пловдивската публика ще има възможност да се наслади на музикалната премиера на 13 юни в Античния театър. Вдъхновението за „Сънят на Пилат“ е от литературния шедьовър на Михаил Булгаков..

публикувано на 26.05.18 в 08:45
euroradio

В Москва започва ежегодният фолклорен фестивал на Еврорадио

В Москва започва ежегодният фолклорен фестивал на Еврорадио.  Българското национално радио участва  в тазгодишния  фолклорен фестивал на Европейския съюз за радио и телевизия с квартет "Българка Джуниър" - Христина Анастасова, Елена Беделева, Фанка Койнарова и Тонка Колева в съпровод на Темелко Иванов и Ивелин Божанов ще представят народни песни от..

публикувано на 26.05.18 в 08:45
Сцена от постановката на „Сомнамбула“ в Марибор.

Петя Иванова и Ирена Петкова – две българки в постановката на „Сомнамбула“ на Белини в оперния театър в Марибор

Поканата за оперната вечер включва две предложения: „Сомнамбула“ на Белини и „Вечерня за благословената Дева“ на Монтеверди . На 6 април беше премиерата на операта „Сомнамбула“ в театъра за драма и балет в Марибор. Постановката е на Хуго де Ана „Постановката е интересна с това, че самата сцена е много разчупена, с красота, естетика“ – казва Петя..

публикувано на 26.05.18 в 08:15

Честит юбилей на виолончелиста Венцеслав Николов

Ансамбъл „Силуети“ и Венцеслав Николов представят своята песенна програма на 26 май. Какво е юбилеят за един музикант? – „Един обикновен концертен сезон от многото сезони. Както за всеки концерт, така и за тези свързани с някаква годишнина се готвя по същия начин“. Защо е посветен на песента този концерт? –  „Много обичам вокалната..

публикувано на 25.05.18 в 17:45

Силвия Томова – 40 години на сцената

На 26 май в София и на 11 юни в Стара Загора ще бъде отбелязан юбилея на примабалерината Силвия Томова. В момента тя е директор на балета на държавна опера Стара Загора, но преди това е ръководила балетните трупи в Софийската, Пловдивската и Русенската опери. Започва да учи в Софийското хореографско училище, след това в академия „Ваганова“ в Ленинград...

публикувано на 25.05.18 в 14:46

„Аларма пънк джаз“ представя авангардни композиции хърди-гърди и акордеон довечера

Посолството на кралство Швеция, заедно с триото за средновековна музика Ambient Folklore и „Аларма Пънк Джаз“ , ще представи тази вечер на сцената на Първо студио на Българското национално радио един необичаен дует за необичайни инструменти, роден в Стокхолм. Силното сценично присъствие на двамата музиканти от дуото Symbio – Йоханес Геворкян..

публикувано на 25.05.18 в 13:27