Елина Гаранча и новите ѝ героини

Сряда, 11 октомври, от 14.30 часа

Елина Гаранча
ЕПА/БГНЕС

Мисля, че трябва да надникнем във вътрешния свят на всички тези жени и те да бъдат пример за хората, които по някаква причина са в тежък момент от живота си - нещастна любов, предателство, загуба на власт, сбогуване с близки. В моя всекидневен живот аз съм всичко: мога да бъда ревнива, да се гневя, да бъда смешна, да бъда тъжна. Животът е като голяма цветна книга. Така че жените от този албум принадлежат към голяма цветнаа книга – казва Елина Гаранча, за ариите, които е записала в диска си.
Започнах с бароков репертоар, последва Моцарт, после белкантовите роли и по-драматичните неща. Никога не съм представяла образ на Верди на сцената или например опера Снимкана веристите, така че това е новото за мен. Сега чувствам, че е време да продължа по-нататък, така че сегашният репертоар е новата Елина с нови, вълнуващи предизвикателства. Аз съм много щастлив, че съм готова за тях. В този момент чувствам, че е добре да се променя и да стигна до други върхове!
Миналат година тя изпълни за първи път Сантуца от „Селска чест“ на Маскани. На 2 октомври 2017 дебютира в своята първа голяма вердиева роля – Еболи от „Дон Карлос“ и то на сцената на Парижката гранд опера, и то с партньори Йонас Кауфман – дон Карлос, Соня Йончева-Елизабет и Илдар Абдразаков-Филип II.
За мен не е професионално да изляза на сцената и да изгоря, казва тя, Първата ми цел е да представя гласа си, към това добавям не в конкретния ред, израз, характер, емоция. Но на първо място е гласът. Та нали преди всичко съм певица. Иначе бих била актриса.
Кариера на Елина Гаранча се развива бляскаво от самото начало – след първите спечелени награди на певчески конкурси идват дебютите на световните фестивали и сцени – започва от Залцбургския фестивал през 2003 г., на следващата година вече е във Виенската опера, следва Париж, а през 2008 г. – Метрополитън опера Ню Йорк. Г-жа Гаранча е нещо истинско. Модерна певческа техника адаптирана към трудностите на росиниевия стил от началото на 19 век с изискванията за бързина и блясък. Тя беше единствената, която се чувтваше изцяло комфортно на сцената, пише нюйоркската критика за нейната Розина.
Записите в диска са осъществени с общинския оркестър на Валенсиа, диригент Роберто Абадо.

Още от категорията
Естрея Моренте и Пепе Абичуела

60 години сценично присъствие на Пепе Абичуела

Слънчев джаз+ с предпоследно предаване от поредицата за софийските джаз фестивали Оле! и Жълтите павета . Още документални записи от финалната вечер с Гжех Пьотровски трио с Теодосий Спасов. В началото - изпълнения от последната седмица на дуото Хосеми Кармона и Хавиер Колина като част от честванията на 60 години сценично присъствие на бащата..

публикувано на 22.10.17 в 07:15
Маргарита Калчева

Гласове и лица от Симфоничния оркестър на БНР: Маргарита Калчева

Този петък предлагаме продължение на разговора с Маргарита Калчева – водач на контрабасовата група в Симфоничния оркестър на БНР. Редовните ни слушатели вече познават талантливата българска изпълнителка. Родена е в Плевен, завършила е СМУ „Панайот Пипков“ при Ирина Петрова и НМА “Панчо Владигеров“ в класа по контрабас на професор Тодор Тошев...

обновено на 21.10.17 в 15:00

Кирил Кирилов от Българския лицей в Кишинев подготвя книга-помагало за бесарабските учители по музика

Учителят по музика Кирил Кирилов от Българския лицей "Васил Левски” в Кишинев подготвя книга-помагало, която ще разказва за бесарабските учители по музика в Молдова.  В изданието ще бъдат поместени и български песни, които са предавани от поколения в молдовските села.  В лицея в момента учат 333 бесарабски българчета. Това е само една от..

публикувано на 21.10.17 в 13:46
Йордан Камджалов

Йордан Камджалов: Ние се състезаваме със себе си

Винаги когато избирам една творба търся да има поне пет причини, а в случая с Ференц Лист те са много повече от пет, казва диригентът Йордан Камджалов и допълва: Ференц Лист е личността, която е оказала най-голямо влияние върху моя музикален живот - от ученическите ми години насам. Тази година се навършват 160 години от световната премиера на..

публикувано на 21.10.17 в 13:05

"София симфоникс” ще представи тази вечер на германска сцена операта „Травиата”

Българският хор и оркестър "София симфоникс” под диригентството на Любка Биаджони ще представи тази вечер на германска сцена операта „Травиата”.  Събитието е в престижната зала „Херкулес” в Мюнхен. Ще се изявят певците Михаил Михайлов, Кирил Манолов и Никола Иванов, към които ще се присъедини ирландката Лорън Франсис.

публикувано на 21.10.17 в 10:47

Есен - 2 част

Eсенна песен Есента, есента, есента ето тя, ето тя, тази мъдра вълшебница пак е подала на всекиго знак: на запелия жерав за път, на реките – на юг да вървят, на дървото узряло – за плод,  на земята – за жар, за живот. Есента, есента, есента ето тя, ето тя, без да мисли, че идват мъгли, без да мисли, че сняг ще вали, без да мисли за края дори пак..

публикувано на 21.10.17 в 09:35
Дон Кихот - Балет по музика на Лудвиг Минкус

„Дон Кихот“ за юбилея на прима-балерината Калина Богоева

На 21 октомври 2017 година Софийската опера и балет празнува юбилея на прима-балерината, балетен педагог и хореограф Калина Богоева. Публиката и поклонниците, дошли да поздравят известната българска балерина, ще се насладят на спектакъла „Дон Кихот“ от Лудвиг Минкус под диригентството на Борис Спасов. На сцената ще видим Марта Петкова,..

публикувано на 20.10.17 в 17:45