Разходка "зад кулисите" по време на преките кинопрожекции от Метрополитън

| обновено на 11.10.17 в 17:50


Започна 12-ят киносезон на Метрополитън, който ще ни предложи бляскава огърлица от великолепни оперни вечери, три от които с участието на голямата българска оперна звезда Соня Йончева. Цялата програма на сезон 2017/2018 вижте тук. А какво се случва "зад кулисите" по време на спектаклите?

Бях в Ню Йорк, за да направя репортажи за вестник Svenska dagbladet и за шведското списание „Опус“. Бях изумен каква голяма организация стои зад създаването на такъв спектакъл! В малко помещение под покрива на този голям оперен театър се събраха всички оператори и директорът на продукцията Гари Халворсън, който е много уважавана личност. В Метрополитън ми казваха: „Той е голяма работа!“ Мисля, че в салона бяха разположени 25 камери. И всички 25 оператори бяха дошли в малката стая, която приличаше на космически кораб. С голям екран, който следи изображенията на всички камери. И маестро Халворсън, който свободно чете партитури, мина партитурата такт по такт. Тук ще снима камера 1, камера 2, камера 7 и т.н. Мислех си, че ще бъде доста смущаващо присъствието на всички тези камери по време на представлението, но те бяха разположени много умно в залата...

Снимка Бо ЛьовендалОсвен това има два големи буса – един за оборудването за прожекцията на спектакъла и още един за предаванията по време на антрактите. В тях обикновено се правят интервютата с изпълнителите и постановъчния екип. Дебора Войт, Рене Флеминг им задават въпроси: „Какво беше за теб това? А спомняш ли си как направихме заедно онова?“ Тези интервюта също се репетират много добре. И си има специален екип за тях. И знаете ли кой ръководи всичко това от началото до края, във всяка пряка прожекция? Самият директор на Метрополитън Питър Гелб. Аз бях наистина изумен! Успях да го видя в действие, както и да разговарям с него. Попитах го какво е финансовото измерение на всичко това. Дали преките прожекции биха могли да имат т.нар. канибалски ефект върху театъра, да погълнат неговата собствена публика, която отива в кината. Той ми отговори: „Да, би могло да има такъв ефект, но също така много туристи пристигат в Ню Йорк, за да видят театъра, в който са „били“ на преките прожекции по света. Репутацията на театъра нарасна много в резултат от това!“ И аз наистина срещнах много шведи в залата на Метрополитън. В Швеция преките прожекции са много популярни, много хора ги посещават! Има огромен интерес и често спектаклите се повтарят на запис – втори, трети, четвърти път, разказа шведският журналист Бо Льовендал пред микрофона на предаването за музикално-сценични изкуства и културен туризъм "Каста дива".


Още от категорията

Дуа Липа и Стормзи са големите победители на наградите БРИТ

Дуа Липа и Стормзи са големите победители в тазгодишното разпределяне на музикалните награди БРИТ, след като взеха по два приза, предадоха осведомителните агенции, цитирани от БТА. Липа бе обявена за най-добра британска соло певица и в допълнение получи наградата за пробив. Рапърът Стормзи стана най-добър британски соло певец за годината, а с..

публикувано на 22.02.18 в 10:05
Оркестър за народна музика

Класиците на сватбарската ни музика в Първо студио на БНР

За ценителите на фолклора, от 19 часа днес в Първо студио на Българското национално радио Оркестърът за народна музика на БНР с диригент Димитър Христов предлага вълнуваща среща с класиците на българската сватбарска музика. Този тип музициране се заражда в България още преди Освобождението, но изживява истински разцвет през 80-те години на 20-и..

публикувано на 22.02.18 в 09:54
Пианистката Надежда Цанова

Пианистката Надежда Цанова - солистка на Радиооркестъра

Надежда Цанова гради международна кариера, започнала от родния ѝ Казанлък, където 5-годишна я слагат пред пианото, защото само така родителите ѝ успяват да укротят буйния ѝ нрав; после преминава през обучение в софийската Музикална академия при професорите Стела Димитрова-Майсторова и Илия Чернаев, а по-късно специализира в Брюксел и Париж. Сега е канена..

публикувано на 21.02.18 в 20:13
Том Уудс

Австралийският диригент Том Уудс е в София за първия си концерт с Радиооркестъра

Маестро Том Уудс гостува за първи път в София по покана на главния диригент на Симфоничния оркестър на Българското национално радио   Марк Кадин. В петък, 23 февруари, в зала "България" от 19.30 часа ще звучи френска музика – авторите са Камий Сен-Санс, Клод Дебюси и Морис Равел. Веднага след първата си репетиция в Първо студио на БНР диригентът..

публикувано на 21.02.18 в 19:09

Оперната дива Соня Йончева с нов албум

На 2-ри февруари на световния музикален пазар излезе новия диск на Соня Йончева. Третият солов албум на българската оперна дива е с арии из опери на Джузепе Верди. Селекцията във вердиевия албум е направена лично от певицата, която отбелязва, че най-любимата й ария е тази от операта "Атила". В бележките към книжката на албума Соня Йончева..

обновено на 21.02.18 в 17:52

Детската образователна програма на Виенската Щатсопер

Виенската  Щатсопер е театър, койтo определя като приоритетна политика музикалното възпитание на детска оперна публика. През 1999 г. тогавашният директор Йоан Холендер осъществява своя дългогодишна мечта и създава детски оперен театър към Щатсопер. Построената за тази цел миниатюрна сграда е на последната тераса на театъра, има капацитет от 150..

обновено на 21.02.18 в 17:07
Диригентът Том Уудс

Концерт на Симфоничния оркестър на БНР под палката на Том Уудс – директно предаване от зала „България“ на 23 февруари от 19.30 часа

С концерта си на 23 февруари Симфоничният оркестър на БНР ще отбележи 100-годишнината от смъртта на Клод Дебюси. Гост-диригент Том Уудс , солистка: Надежда Цанова , пиано. В програмата: • Клод Дебюси – Прелюд „Следобедът на един фавн“; • Камий Сен-Санс – Концерт за пиано и оркестър № 2 в сол минор, опус 22; • Морис Равел – „Павана за една..

публикувано на 21.02.18 в 15:30