Разходка "зад кулисите" по време на преките кинопрожекции от Метрополитън

| обновено на 11.10.17 в 17:50


Започна 12-ят киносезон на Метрополитън, който ще ни предложи бляскава огърлица от великолепни оперни вечери, три от които с участието на голямата българска оперна звезда Соня Йончева. Цялата програма на сезон 2017/2018 вижте тук. А какво се случва "зад кулисите" по време на спектаклите?

Бях в Ню Йорк, за да направя репортажи за вестник Svenska dagbladet и за шведското списание „Опус“. Бях изумен каква голяма организация стои зад създаването на такъв спектакъл! В малко помещение под покрива на този голям оперен театър се събраха всички оператори и директорът на продукцията Гари Халворсън, който е много уважавана личност. В Метрополитън ми казваха: „Той е голяма работа!“ Мисля, че в салона бяха разположени 25 камери. И всички 25 оператори бяха дошли в малката стая, която приличаше на космически кораб. С голям екран, който следи изображенията на всички камери. И маестро Халворсън, който свободно чете партитури, мина партитурата такт по такт. Тук ще снима камера 1, камера 2, камера 7 и т.н. Мислех си, че ще бъде доста смущаващо присъствието на всички тези камери по време на представлението, но те бяха разположени много умно в залата...

Снимка Бо ЛьовендалОсвен това има два големи буса – един за оборудването за прожекцията на спектакъла и още един за предаванията по време на антрактите. В тях обикновено се правят интервютата с изпълнителите и постановъчния екип. Дебора Войт, Рене Флеминг им задават въпроси: „Какво беше за теб това? А спомняш ли си как направихме заедно онова?“ Тези интервюта също се репетират много добре. И си има специален екип за тях. И знаете ли кой ръководи всичко това от началото до края, във всяка пряка прожекция? Самият директор на Метрополитън Питър Гелб. Аз бях наистина изумен! Успях да го видя в действие, както и да разговарям с него. Попитах го какво е финансовото измерение на всичко това. Дали преките прожекции биха могли да имат т.нар. канибалски ефект върху театъра, да погълнат неговата собствена публика, която отива в кината. Той ми отговори: „Да, би могло да има такъв ефект, но също така много туристи пристигат в Ню Йорк, за да видят театъра, в който са „били“ на преките прожекции по света. Репутацията на театъра нарасна много в резултат от това!“ И аз наистина срещнах много шведи в залата на Метрополитън. В Швеция преките прожекции са много популярни, много хора ги посещават! Има огромен интерес и често спектаклите се повтарят на запис – втори, трети, четвърти път, разказа шведският журналист Бо Льовендал пред микрофона на предаването за музикално-сценични изкуства и културен туризъм "Каста дива".


Още от категорията

Почина един от създателите на АС/DC Джордж Йънг

На 70-годишна възраст почина австралийският рокмузикант Джордж Йънг , свирил в групите Easybeats и АС/DC. С болка в сърцето трябва да съобщим за загубата на нашия любим приятел и наставник Джордж Йънг. Без неговата помощ нямаше да има AC/DC... Заради всичко, което е направил през целия си живот, ще си спомняме за него с благодарност и ще го..

публикувано на 23.10.17 в 11:05
Естрея Моренте и Пепе Абичуела

60 години сценично присъствие на Пепе Абичуела

Слънчев джаз+ с предпоследно предаване от поредицата за софийските джаз фестивали Оле! и Жълтите павета . Още документални записи от финалната вечер с Гжех Пьотровски трио с Теодосий Спасов. В началото - изпълнения от последната седмица на дуото Хосеми Кармона и Хавиер Колина като част от честванията на 60 години сценично присъствие на бащата..

обновено на 23.10.17 в 09:42

Гергана Русекова: Липсата на работа е "убийство" за актьора

С маестро Карталов успях да изработя ролята на Кармен много фрагментарно и дълбоко , казва Гергана Русекова - една от изпълнителките на ролята на Кармен в едноименната опера на Жорж Бизе, чиято премиера предстои на 3 ноември, на сцената на Софийската опера и балет. Младата певица посочва: Много ми допада концепцията на академик Карталов и с..

публикувано на 22.10.17 в 14:30
Маргарита Калчева

Гласове и лица от Симфоничния оркестър на БНР: Маргарита Калчева

Този петък предлагаме продължение на разговора с Маргарита Калчева – водач на контрабасовата група в Симфоничния оркестър на БНР. Редовните ни слушатели вече познават талантливата българска изпълнителка. Родена е в Плевен, завършила е СМУ „Панайот Пипков“ при Ирина Петрова и НМА “Панчо Владигеров“ в класа по контрабас на професор Тодор Тошев...

обновено на 21.10.17 в 15:00
Сцена от представлението на „Силата на съдбата“ от Верди в Амстердам

Триумфално начало на оперния сезон в Амстердам с нова постановка на Кристоф Лой и Микеле Мариоти

Страстният опероман и кореспондент на „Неделен следобед“ в Белгия - Милен Венков, споделя впечатленията си от окриването на сезона в Амстердам. Вердиевият шедьовър „Силата на съдбата“ в нова продукция на немския режисьор Кристоф Лой и италианския диригент Микеле Мариоти, е определен от нашия сънародник като „спектакъл, изпълнен с непрекъсната тръпка – с..

публикувано на 22.10.17 в 16:05

Кирил Кирилов от Българския лицей в Кишинев подготвя книга-помагало за бесарабските учители по музика

Учителят по музика Кирил Кирилов от Българския лицей "Васил Левски” в Кишинев подготвя книга-помагало, която ще разказва за бесарабските учители по музика в Молдова.  В изданието ще бъдат поместени и български песни, които са предавани от поколения в молдовските села.  В лицея в момента учат 333 бесарабски българчета. Това е само една от..

публикувано на 21.10.17 в 13:46
Йордан Камджалов

Йордан Камджалов: Ние се състезаваме със себе си

Винаги когато избирам една творба търся да има поне пет причини, а в случая с Ференц Лист те са много повече от пет, казва диригентът Йордан Камджалов и допълва: Ференц Лист е личността, която е оказала най-голямо влияние върху моя музикален живот - от ученическите ми години насам. Тази година се навършват 160 години от световната премиера на..

публикувано на 21.10.17 в 13:05