Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Програмата на фестивала в Залцбург за 2018 г.

БНР Новини
Борда на директорите
Снимка: salzburgerfestspiele.at

Художественият ръководител на Залцбургския музикален фестивал Маркус Хинтерхойзер обещава за 2018 година екстаз, страдание и страст, пише в статията си на страниците на ежедневника „Залцбургски новини“ от 9 ноември Бернхард Флийер. Програмата на фестивала за новия сезон е била представена на пресконференция миналата седмица в сряда. В предишната година ние се занимахме с въпроси на властта, споделя Хинтерхойзер. С тези въпроси искаме да продължим да се занимаваме и през новия сезон. Но този път властта ще принадлежи на екстаза и страстта. Преплитането на еротика и насилие в последната опера на Монтеверди „Коронацията на Попея“ ще бъде една значима тема, а пък аскетичната набожност на Йоан от операта „Саломе“ на Рихард Щраус ще разпалва страст. Тази творба Хинтерхойзер определя като най-шокираща в оперната история. В звуковия файл чуйте разказа на Юлия Атцмансторфер.




С поредица „Пасион“ ще започне фестивалът на 20 юли. Първото оперно заглавие е „Вълшебната флейта“ на Моцарт на 27 юли. Ако сме ви заинтригували програмата на Залцбургсикя фестивал вече е на сайта.

Тази година в програмата на фестивала имаха концерти и две българки – Соня Йончева и Красимира Стоянова.
Незабравим ще остане коктейлът от барокови арии на българското сопрано Соня Йончева в залата на Моцартеум-а от 14 август. И макар че за тази вечер певицата е имала на разположение само 75 минути, тя е успяла да разгъне една красива панорама от роли за различни и силни жени. Трите арии на Клеопатра от Хенделовата опера „Юлий Цезар в Египет“ сами по себе си представят една цяла палитра на човешки чувства: съблазнителност, ирония, истинско усещане за живот. В златистата си вечерна рокля Соня Йончева, която в момента се посвещава на големите лирико-драматични партии от Белини, Верди и Пучини, е открила за бароковите ефекти закръглени и златисти тонове. Това споделя музикалният критик Карл Харб на страниците на ежедневника „Залцбургски новини“. Какво още смята Карл Харб чуйте от Юлия Атцмансторфер.




И още отзиви от „Залцбургски новини, този път за песенния рецитал на Красимира Стоянова състоял се на 21 август. Със заглавието „Aнти-примадоната показва своето голямо песенно изкуство“ музикалният критик Ернст Щробл отделя значително място на голямото, обожавано на оперните сцени българско сопрано, зад което всъщност се крие една скромна българка и австрийска „камерзенгерин“. В ролята на Отеловата Дездемона Красимира Стоянова може да трогне до сълзи, а като Маршалката в „Кавалерът на розата“ да разпръсне такава меланхолия, която непосредствено да развълнува. Силното присъствие на Красимира Стоянова като оперна певица и в изминалото лято е завладяло публиката на песенния й рецитал в залата на Моцартеум-а. Още от мнението на Ернст Щробл представя Юлия Атцмансторфер




Радостно е, че и две българки и следващата година ще пеят в Залцбург – Соня Йончева в „Коронацията на Попея“ на Монтеверди, а Красимира Стоянова в концерт с Виенската филхармония под диригентството на Рикардо Мути.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна