Действително няма толкова полиция и не е необходимо да има. Единственото решение, според мен, е изграждане на една изключително добре обмислена система с технически средства за контрол. Много пъти сме го повтаряли. Мисля, че това е решението. Всъщност това категорично ще се случи, но нека да се случи по-рано, а не да загиват хора.
Стратиев изтъкна и възможни промени, които биха засилили контрола по пътищата:
Застрахователите говорят за "Бонус-малус", който би трябвало да се случи, и там ще има проблем този, който е нарушил, независимо дали си е платил, или не. Второ, изграждането на тол-системата. Тя ще бъде много ефективна, ако е интегрирана със системата, която установява нарушенията на водачите, а това, мисля че е говорено и посоката за развитие на тол-системата е и в тази насока. Така че нека да не мислим за утрешния ден, а нека да мислим за малко повече.
Обучението на шофьорите също трябва да се подобри, категоричен е той
: Ако говорим за обучение на водачите, категорично, според мен, може да се подобри това обучение. В европейските препоръки са учебните часове да бъдат от порядъка около 50 до 150 часа. При нашите е 31. Виждаме, че има голяма разлика, защото както едно малко дете много лесно запаметява, така и един обучаващ се шофьор много лесно запаметява, когато се обучава. Процесът на обучение на водачите също е много важен.