Режисьорът Явор Гърдев в омнибуса на бае Славе

Към моноспектакъла „Чамкория“ има голям интерес, на който сега е трудно да отговорим. Искат да го гледат много повече хора, отколкото има възможност, но  ще се играе достатъчно дълго, за да стигне до зрителите, отбелязва режисьорът Явор Гърдев.

Гърдев никога не е имал съмнение, колебание за сценичния потенциал, който, по думите му, се разгръща още в момента на четенето.

Милен Русков  показва на Явор и една от прословутите си изписани с писалка тетрадки, където си е водил бележки по структурирането на сюжета. Режисьорът заснема с телефона си страница след страница, за да избере най-важното за сценичната версия.

Явор Гърдев си купува романа „Чамкория“ в деня на излизането му на книжния пазар.

Срещата ми с Чамкория беше предвидена и очаквана, защото бях чел един откъс, който Милен Русков пусна като пилотен в литературен сайт. Любопитството ми бе разпалено от опита за атентат срещу цар Борис в Арабаконак и очаквах романа. Бях решен да се поинтересувам от правата за сценична реализация. Две седмици по -късно вече имах разговор с автора.

Щастливото обстоятелство е, че самият Захари, независимо от всякакви разговори с мен, беше чел романа също с желанието да играе този образ. Беше знаково съвпадение, защото когато човек проявява такава воля и то веднага след излизането на книгата, нещата щастливо се събират на едно място. Режисьорът проверява мислено в съзнанието възможно ли е това, представя ли си го с тоя човек, и се оказва, че както ти си търсиш материала, така и материалът те намира, и това се случи и за мен, и със Захари.

Обемът от текст, който се произнася на сцената е огромен. Всичко изпробвахме с четене на глас и когато се правят някакви връзки, които в романа са по- рафинирани и случват чрез много повече текст, трябваше да проверяваме логиката им с четене- дали е възможно като поток на съзнанието едното да следва другото.

Представянето на моноспектакъла „Чамкория“ в Бургас ще бъде на 24 януари в Дома на нефтохимика, билетите вече са в продажба.