„Симон Боканегра“ се завърна на сцената на Миланската Скала

| обновено на 13.02.18 в 17:35
Ла Скала - Милано

Февруарският афиш на Миланската Скала отбеляза завръщането на операта “Симон Боканегра” на Джузепе Верди. Обичаното от любителите на оперното изкуство заглавие се осъществява на сцената на Ла Скала в копродукция с Берлинската Щатсопер, в годината, в която се навършва един век oт смъртта на либретистa на творбатаАриго Бойто.

След спектаклите на „Симон Боканегра“през 2016 г. и последвалото турне на Миланската Скала в Балшой театър, на миланска сцена се завърна маестро МюнгВун Чунг. Дебютирал на същата сцена през 1989 г., южнокорейският почетен диригент на Филхармонията в Токио и носител на наградата “Абиати” за 2014 г. ни очарова със своето перфектно дирижиране. Федерико Тиеци и Пиер Паоло Бислери ни впечатлиха с режисурата и сценографията на операта. Тъмни цветове, неочаквано чувство на клаустрофобия, песимизъм и огромно огледало, в което на финала на операта се оглеждат гостите на Ла Скала. Одобрение получиха и костюмите- избор на Джована Буци.

В ролята на Симон Боканегра имахме удоволствието да видим един великолепен Лео Нучи. Следбрилянтноучастиев “Набуко” през 2017 г., 40 годиниследдебютанаиталианскиябаритонвЛаСкалавролятанаФигаро, Нучинипокорисъссиланагласа, артистичностипрецизноствизпълнението. С вълнение проследих поредната блестяща изява на българския талант Красимира Стоянова, която беше Амелия. След великолепни изяви през 2016 г. със “Симон Боканегра” и през 2017 г. с “Дон Карлос”, силното й сценично присъствие и ясна дикция не останаха незабелязани от присъстващите в залата на миланския театър. Известен с вердиевия си репертоар, с дебют в Ла Скала през 2013 г. с “Набуко” и последвали силни участия с “Жана Д’Арк” и “Симон Боканегра” в сезон 2015/2016 г.,басът Дмитрий Белоселский ни въодушеви в ролята на Якопо Фиеско. След блестящи изяви в Берлин, Мадрид и Барселона, добре познатият на публиката италиански тенор Фабио Сартори получи заслужени аплодисменти за своето изпълнение  в ролята на Габриеле Адорно. Висока оценка за баритона от Словакия Далибор Йенис, който ни очарова със своя Паоло Албиани.

След световната премиера и неочаквания първоначален неуспех на операта през 1857 г. именно на сцената на Миланската Скала, маестро Верди споделя: “Мислех, че съм направил нещо възможно, но изглежда, че съм се излъгал, ще видим в бъдеще кой е сгрешил”. Но композиторът не греши!Операта трайно влиза в сърцата на миланската публика през декември 1971 г. с историческия състав диригент Клаудио Аббадо, режисьор Джорджо Стрелер и световните оперни таланти Каппучили, Мирела Френи, Джани Раймонди и незабравимия Николай Гяуров. 


Още от категорията
Лени Стърн

Лени Стърн

Истинското име на китаристката Лени Стърн е Магдалена Тора. Родена е в Мюнхен, през 1977 година. Напуска Германия и заминава в САЩ, следва в Бостън и получава образование в университета Бъркли, специалност „Филмова музика“. По-късно сформира група с китариста Бил Фризел (Bill Frisell) и барабаниста Пол Моушън (Paul Motian), а след време Магдалена става..

публикувано на 17.07.18 в 08:50
Струнен квартет „Добри Христов“ на сцената на ММФ „Варненско лято“, 2017 г.

Концерт на струнен квартет „Добри Христов“ и Сузана Клинчарова директно от ММФ „Варненско лято“

Директно от Градската художествена галерия във Варна на 17 юли от 19 часа – концерт от програмата на Международния музикален фестивал „Варненско лято“ . Свирят: струнен квартет „Добри Христов“ и Сузана Клинчарова, арфа. В прогамата: „Френска феерия“ – творби от Равел, Дебюси, Турние. Струнен квартет „Добри Христов“ е създаден от преподаватели в..

публикувано на 16.07.18 в 16:55
Аделина Александрова и Иво Върбанов в студиото на

Иво Върбанов: Проблеми има навсякъде, но негативното отношение няма да подобри нещата

Иво Върбанов е роден в семейство на музиканти – неговата майка свири на виолончело, леля му на пиано, а дядо му е бил любител пианист. Още като дете заминава за Италия с майка си. В Милано учи при унгарската пианистка Илонка Декерс от 1988-1993 година, след което продължава в Англия. Там работи със Суламита Ароновски и Франк Вибаут в Кралската академия за..

публикувано на 16.07.18 в 14:55

“Пуснете музиката” били предсмъртните думи на диригента Емил Чакъров

Застиваше на сцената смирен, със сключени в молитва длани. И оркестърът се преобразяваше в олтар, пред който да се принесе в дар и жертва, само и само да измоли, макар и мимолетно, още веднъж да бъде осенен.   Музика. Пуснете музиката . Това изрекъл в болничната стая Емил Чакъров и пуснал душата си да отлети. А последната прошепната..

публикувано на 16.07.18 в 11:01
Еманюел Хаим

Специално за меломани – СО на Баварското радио свири в неделните музикални вечери на програма „Христо Ботев“

В неделната музикална вечер предлагаме трети концерт от миналогодишния сезон на Баварското радио. В първата неделя от месец юли прозвучаха произведения от Еманюел Шабрие и Клод Дебюси, дирижирани от Джон Елиът Гардинър, във втората - Бетовен и Брукнер под палката на Бернард Хайтинк. На 15 юли ви очаква звукова наслада с красиви барокови мелодии,..

обновено на 16.07.18 в 10:21

Ерик Трюфа импровизира върху откъси от "L'Homme A"

Слънчев джаз+ на 15 юли отново бе на концертна вълна с проекта на тромпетиста Ерик Трюфа със сайдмена му Марчело Джулиани и актрисата Сандрин Бонер, която чете откъси от произведението на Маргьорит Дюра "L'Homme A". Нощта е млада! Приятно слушане!

публикувано на 16.07.18 в 10:14
Йохан Якоб Фробергер и Брус Хорнсби

Майстори на клавира – първа част

Избираме за вас музика от талантливия органист и клавесинист Йохан Якоб Фробергер ( Johann Jakob Froberger, 1616 – 1667) , чийто стил немските теоретици са определили и нарекли „Стилус фантастикус“ – нещо като мадригали без думи. У него сякаш се таят две души във фаустовския смисъл: съвършеният майстор на старата полифонична техника и импулсивната натура..

публикувано на 16.07.18 в 09:10