„Омразата наранява“: документ за бежанците в Европа

Снимка: Чинзия Д‘Амбрози

Италианската фотографка Чинзия Д‘Амбрози работи близо три години върху документалния си проект „Омразата наранява“ (Hate Hurts). Крайният резултат е изложба, разобличаваща насилието върху бежанците и търсещите убежище при многобройните им опити да прекосят някоя от европейските граници. Проектът проследява хронологията на личната цена на това насилие из цяла Европа от 2015 година насам.
Авторката използва методите на разследване и кара зрителите да предприемат едно визуално пътешествие на размисъл за растящото системно насилие над бежанския поток. Фотографиите и придружаващите ги текстове анализират как правителствата се възползват от притесненията на хората свързани със сигурността, икономическите страхове и културното заличаване, за да получат подкрепа за завоя към национализъм, за водене на военни действия, за затягането на граничния контрол и посегателствата върху гражданските свободи.
Изложбата „Омразата наранява“ е част от Месеца на фотографията и може да бъде разгледана до 29 юни в Центъра за култура и дебат „Червената къща“.
Чинзия Д’Амбрози е разказвач на истории и застъпник за онези, които са потискани и маргинализирани. Има магистърска степен по фотожурналистика и документална фотография от Лондонския колеж по комуникации. Автор е на редица изложба и проекти. Поредицата ѝ „Омразата ранява“ (Hate Hurts) е носител на наградата на Галерията на фотографите в Лондон за 2017 година.




Още от категорията
Държавна опера Русе

Държавната опера в Русе дължи 2,5 млн. лева на Министерството на културата

Близо 2,5 млн. лева е дългът на Държавната опера - Русе към Министерството на културата и това поставя състава на културния институт в невъзможност да работи. Това е причината днес да бъде организирана дискусия, на която присъстваха и народни представители от различни политически сили. Народни представители от групите на ГЕРБ, Обединени патриоти..

публикувано на 22.10.18 в 16:53

Роман за миналото, което се помни

През зимата на 1946 г. Димо Костурков, доктор по право от Сорбоната, пътува към опустошената от войната България. Изпълнен е с надежди и идеали, а във влака среща и красивата Ана, която се прибира да погребе баща си. Още на перона у дома ги чака сблъсък с жестоката реалност – комунистите са заграбили властта и няма да я пуснат. На двамата млади им..

публикувано на 22.10.18 в 15:43

Изложба за Джеймс Джойс в Университета

В Централното фоайе в Ректората на Софийския университет "Св. Климент Охридски" ще бъде представена изложба, посветена на Джеймс Джойс. Чрез богат и интригуващ снимков и текстови материал включените в нея 22 пана проследяват живота и творчеството на големия ирландски писател, както и неговото влияние върху съвременната литература. Изложбата ще..

публикувано на 22.10.18 в 15:38

Всичко е в „Детайли“-те

Детайлите са тайна или тайната е в детайлите? Може би и двете твърдения са верни, а може би просто всичко е в детайлите. В тези на Ива Спиридонова – поетеса, редактор и издател. След дебютната й стихосбирка – „Думите МИ“, която беше номинирана за Националната литературна награда за поезия „Усин Керим“ – Чепеларе 2018, сега Ива се обръща към читателите с..

публикувано на 22.10.18 в 15:20

Ясмина Реза отново на българска сцена с "Белла фигура" на Антон Угринов

"Привлекателното при Ясмина Реза е това, че тя има собствен език. Живеем във време, което е един copy-paste, всеки имитира някого и колкото и да са умели и сръчни повечето хора на изкуството, които се имитират взаимно по един много атрактивен начин, е много трудно да имаш наистина собствен език, автентичен език." Това каза в предаването "12+3"..

публикувано на 22.10.18 в 15:08

„The Bingo Project“ на балет "Арабеск" - ще оцелее ли изкуството

"В момента има невероятна девалвация на говоримото. Непрекъснато се обясняваме кой какво искал да каже, той не искал да каже това... Танцът е по-искрен. Танцът достига по един доста абстрактен начин, както и музиката, и възбужда интелекта и емоционалното състояние на човека. Танцът не претендира да казва: "Това го разбирайте така и по никакъв друг..

публикувано на 22.10.18 в 14:44
Лив Улман. Къщата на спомените

За Бергман – пристрастно

През 2018 година светът отбеляза стогодишнината от рождението на един от най-големите кинорежисьори на всички времена, както наричат Ингмар Бергман. Човекът, който казваше, че „навсякъде по света ние сме едно и също семейство, имаме едни и същи проблеми, с които се сблъскваме, говорим един и същи език“. В момента в рамките на кинофестивала „Синелибри“..

публикувано на 22.10.18 в 13:18