Учени разкриха произхода на частиците неутрино

Съзвездието Орион
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Учени установиха, че високоенергийните частици неутрино, които преминават през космоса, през планетите и през хората, идват от гигантска елиптична галактика в съзвездието Орион, съобщи Ройтерс.

Галактиката е на 3,7 милиарда светлинни години от Земята и е с масивна, бързо въртяща се черна дупка в центъра. Такъв вид галактики се наричат блазари. Откритието е направено с обсерваторията "Айс кюб" на Южния полюс и потвърдено с наземни и орбитиращи телескопи.

Използването на частици като високоенергийните неутрино в астрономията дава възможност за по-солидни изследвания, по същия начин, по който потвърждаването на гравитационните вълни през 2016 г. изведе астрономията на ново ниво.

"Частиците неутрино ни дават нов прозорец към Вселената - каза физикът Дарън Грант от университета на Алберта. - Те са идеалният куриер в астрономията. Могат да се измъкнат от мястото, където са се образували и да пренесат информацията пряко през космоса до мястото, където бъдат регистрирани".

Още от категорията

Китай успешно изведе в орбита 37-ми и 38-ми спътник от навигационната система "Бейдоу", предаде ТАСС, като се позова на Китайската корпорация за аерокосмическа наука и техника. Понастоящем глобалната система "Бейдоу-3", формирана редом с националната "Бейдоу-1" и регионалната "Бейдоу-2", включва 14 космически апарата. От 2000 г. Китай разработва..

публикувано на 23.09.18 в 01:50

Японски космически роботи кацнаха на астероид

Двата роувъра, които японският космически апарат "Хаябуса-2" прати на астероида Рюгу, са стъпили на повърхността успешно, съобщи японската космическа агенция ДЖАКСА. Роувърите са предали първи снимки и данни и са започнали да се движат по повърхността. В съобщението в Туитър агенцията е публикувана и една от направените снимки.

публикувано на 23.09.18 в 01:40