Филмът на Надежда Косева „Ирина“ спечели три награди на фестивала „Златна роза“

Филмът на Надежда Косева „Ирина“ спечели три награди на 36-ото издание на фестивала за българско игрално кино „Златна роза“ – награда за дебютен филм, за най-добра актриса – Мартина Апостолова и отличието на Съюза на българските филмови дейци.

В интервю за предаването „12+3“ режисьорът Надежда Косева обясни, че филмът й разказва една проста и много човешка история: „Разказва за едно момиче, което в борбата да оцелее и да се погрижи за семейството си се съгласява да стане сурогатна майка и в хода на бременността й си спомня неща, които е позабравила в ежедневието – какво е да обичаш, какво е да прощаваш. По някакъв начин преоткрива света, носейки нов живот в нея.“

„Това, което беше за мен изключително важно и което е водило и мен, и актьорите, и хората около мен, беше в една ситуация, която на пръв поглед е жестока, да се опитаме да намерим надеждата. Надеждата я има, светлината – също, въпросът е човек някак си да има очи да ги види и да си отвори сърцето“, обясни още Надежда Косева.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.


Още от категорията
Кин Стоянов, Александър Михайлов и Георги Кушвалиев (отляво надясно)

„Крилатия козел“ – библиотека за епиграми

„Епиграмата е къса като въздишка. Тя е въздишката на класическата поезия. На иронично-саркастичната, присмехулно-пародийната, дяволитата лирика. Защо лирика? Защото този тип нетипична поезия е интимна като споделяне с околните, тя е със специално отношение към първите между равните, тя е нахъсано четиристишие с характер, с настръхнала кучешка козина, тя е..

публикувано на 16.10.18 в 09:15
Режисьорът Маргарита Младенова

Сезонът за театър "Сфумато" е под знака на Радичков

През 2019 "Сфумато" навършва 30 години и ще бъде под знака на тази годишнина. Маргарита Младенова представя програмата и новите идеи. Вече 30 години ние правим дълбок и истински театър,  който да стига до големия въпрос, човекът да стигне до своя въпрос, да излъчи въпроса и да чака своя отговор... Да излъчим въпроса: "Защо съм тук" и после да..

публикувано на 16.10.18 в 09:06

Художникът Левент Море и сочните цветове на живота

Левент Море е роден в Казанлък през 1957 година, където и досега поддържа собствено ателие. Следва в Академията за изящни изкуства в Истанбул, след това продължава образованието си в Hochschule fuer Angewandte Kunst – Виена в класа на проф. Адолф Фронер. Днес той живее между София и Виена, изглежда и се чувства космополит, гледа оптимистично на нещата,..

публикувано на 16.10.18 в 08:25

Атанас Капралов: Къщата-музей на Пейо Яворов няма как да бъде унищожена

Къщата-музей на Пейо Яворов няма как да бъде унищожена, защото е паметник на културата от национално значение, заяви за "Хоризонт" Атанас Капралов - директор на Националния литературен музей, който от 40 години я стопанисва:   "Който и да дойде тук, не може да прави някакви реконструкции, промени, не може да я събори и да построи на нейно място нещо..

публикувано на 16.10.18 в 03:34

90-годишнината на Столичната библиотека ще бъде отбелязана с фотоизложба

Фото-документална изложба, посветена на 90-та годишнина на Столичната библиотека ще бъде открита днес следобед в Градската градина пред Народния театър "Иван Вазов". Експозицията разказва в снимки историята на библиотеката. Акцент е поставен и върху фондовете, които притежава институцията - богати сбирки от старопечатни и църковни книги,..

публикувано на 16.10.18 в 03:29

Операция „Делириум“

Петербург. Световен конгрес по семиотика. Двама отегчени до смърт и солидно почерпени преводачи решават да внесат свой колорит в научното мероприятие. Барикадирани в преводаческата кабина, те успяват да вдигнат на крак не само конгресния център, но и елитните спецчасти. Убедени, че си имат работа с терористи, последните не жалят сили и средства, за да ги..

обновено на 15.10.18 в 16:53

Премиера на спектакъла “Луда трева“ на Маргарита Младенова в “Сфумато“

Тази вечер в театрална работилница “Сфумато“ е премиерата на “Луда трева“ по текстове на Йордан Радичков, постановката е част от програмата „Ноев ковчег". “Радичков изпреварва времето, в което пише и в тази програма ние се опитваме не само да се върнем към Радичков, а през късния Радичков да погледнем през тези важни негови текстове, за да..

публикувано на 15.10.18 в 15:59