По думите му технологията може да се използва за политическа реклама:
„Нямам информация някой да го прави. Но щом може, със сигурност някой го прави. Посланията стават много добре адресирани и може би на хората може да се повлияе много повече, отколкото примерно преди 20-30 години, да направят един или друг избор“.
Макар и официално да не се признава, източници на „Хоризонт“ от изследователските среди споделиха, че е имало запитвания дали може да се прави невромаркетинг и на политическите реклами от предизборните кампании. Георгиев успокоява, че дори политиците да се хванат за новата технология, страшно за избирателите няма:
„Преценяваме доколко успешно монтирана е била една телевизионна рекламата. Това не означава, че ние самите изработваме или манипулираме реклама“.
Стилян Георгиев обясни как действа технологията. Той слага на Радослав електроди на главата. Безобидното устройство е свързано с компютър, а на него ще бъде показана реклама. Апаратът ще измери вниманието на човека при определени моменти от рекламата:
„Ще поставя една джаджа. Това, което записваме и анализираме – най-вече следим кога вниманието на човек е било привлечено към определена част от рекламата и кога човек е бил по-отнесен. След всяко гледане ще знаем какво е текущото състояние на всички изследвани“.
След като видя рекламата Радослав сподели: „Може би повишаването на гласа – в началото и в края. Визуално – при смяната на кадрите също предизвиква вниманието“.
Целия репортаж чуйте в звуковия файл.