Как се учи предприемачество? Що е това изкуствен интелект? Колко са допирните точки между виртуалната реалност и реалния живот на учениците? Измислени ли са вече "професиите на бъдещето"? Как да разчетеме съкращенията VR, AR, IoT, ако не говорим английски език? Защо, когато говорим за всичко това трябва да тръгнем от обикновените и лесно обясними физични и химични закони, открити преди 100, 200 и повече години?
Все отговори, които днешното поколение деца - всички те родени във века на интернет, в който стигате по-бързо и лесно до Лондон, отколкото до село в Западна България, търси все по-често и все повече.
Всъщност, това далеч не са просто шантави съкращения, разказва Цветелинa Йорданова - част от екипа на високотехнологичния преакселератор за ученици (High Tech Pre-Accelerator for students), който ще обучава безплатно деца от Варна в "професиите на бъдещето".
Проектът #МисияБъдеще ще бъде представен пред повече от 1 800 ученици от 10 варненски училища. Освен това, до края на учебната година, а вероятно и през лятото обучителната програма ще е само във Варна, а от септември започва в София, Велико Търново и Харманли.Преговаряме още с Русе и Стара Загора, допълва друг от екипа - Галин Желязков.
По думите му, програмата е ориентирана към ученици от 5 и 6 клас. . Още по темата от един от основателите Галин Желязков.
High Tech Pre-Accelerator for students беше единственият полуфиналист от България на съзтезанието за социални иновации към Европейската комисия - EU Social Innovation, преди малко повече от година, добавя Цветелин Йорданова.