Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Търговската война САЩ-Китай навреди на износa на американскo уиски

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Търговската война навреди на износ на американско уиски, обезсърчавайки отчасти иначе оптимистичната 2018-а година, според данни на Съвета за дестилирани спиртни напитки на САЩ (Distilled Spirits Council).

"В световен мащаб през първите шест месеца на 2018-а година износът от САЩ на американско уиски нарасна с цели 28% до 595 млн. долара", написа Съветът. "След налагането на репресивните митнически тарифи обаче, този износ се сви с 8,2% през периода юли-ноември до 526 млн. долара в сравнение със същия период на 2017-а година".

Пазарът на американски спиртни напитки имаше като цяло "рекордна" година, достигайки износ в размер на 1,7 млрд. долара до ноември включително. Европейският съюз беше най-големият пазар, като износът на американски спортни напитки за ЕС възлезе на 363 млн. долара през периода януари - юни, след което обаче спадна през юли - ноември до 312 млн. долара.

Продажбите от доставчиците на спиртни напитки в цял свят достигнаха 275 млрд. долара за миналата година. Американското уиски беше най-големият двигател на ръста при продажбите в най-високите класове на спиртни напитки, нараствайки с 6,6% до 3,6 млрд. долара. Продажбите на текила пък се увеличиха с 10,2% до 3,0 млрд. долара, на коняк - с 14,2% до 1,8 млрд. долара, а на ирландското уиски - с 12% до 1,0 млрд. долара. В същото време спиртните напитки спечелиха пазарен дял спрямо бирата през 2018-а година, достигайки 37,4% от общия алкохолен пазар.

Търговската война засегна сериозно и вноса в САЩ от Китай, като броят на уредите, влизащи в страната спадна рязко през януари 2019-а година, според данни на Panjiva - базираната в Ню Йорк Сити компания за анализиране на търговските данни от цял свят.

През януари вносът в САЩ на хладилници се понижи с цели 23,9% на годишна база, а на прахосмукачки - с 14,9%, след като през септември бяха наложени вносни мита от 10% за двата типа стоки.

"Сред основните доставчици на домакински уреди (включително хладилници и прахосмукачки) Samsung Electronics и LG Electronics са намалили доставките си през януари съответно с цели 85,7% и с 97,0%”, се посочва в доклада на компанията Panjiva. Трябва да се има предвид, че Samsung и LG са базирани в Южна Корея, но произвеждат стоките си из цяла Азия, за да избегнат митата, допълниха от Panjiva.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна