Децата да получат информация за тяхното сексуално развитие, ролите им на родители, превенцията на ХИВ и СПИН и полово предаваните заболявания – това са стъпките, през които преминава сексуалното образование в училище през изминалите 40 години. В момента темата присъства в учебните програми като част от съдържанието по различни учебни предмети.
Днес идеята за сексуалното образование в световен план е социалната и емоционална компетентност на младите хора – възможността младите хора да разбират своите емоции, да могат да ги регулират, да са чувствителни към преживяванията на другите, да изграждат пълноценни отношения с тях, включително да имат умения и способности, нагласи и ценности за това да се справят с конфликтите, без да използват насилие.
Под сексуалното образование днес, в сериозен и научно обоснован смисъл, се има предвид всякакви дейности, които подготвят младите хора за техния бъдещ личен живот, за ролята им на родители и за ролята им на членове на семейство, т.е. сексуалността присъства, но целта е младите да се подготвят за това как да изграждат здрава семейна общност, в която взаимно да се подпомагат и да създават и изграждат пълноценно поколение.
Това са акценти от интервюто със сексолога и психотерапевт доц. д-р Румен Бостанджиев, който беше специален гост в предаването „Нашият ден“. За ролята на сексуалното образование, за значението и определението на думата „gender“ и за моментите, в които позволихме на политиците да ни образоват, чуйте в звуковия файл.