Eмисия новини
от 20.00 часа

България редом с конкуренцията на туристическото изложение в Москва

Министърът на туризма Николина Ангелкова разговаря с генералния директор на Асоциацията на регионите на Русия Светлана Ануфриенко в рамките на международната туристическа борса „Интурмаркет 2019“ в Москва.
Снимка: Министерство на туризма

България започна участието си в най-голямата и престижна борса за туризъм в Русия. Московската международна туристическа изложба продължава до 14 март. Разположена върху площ от 40 хиляди квадратни метра. Представени са 1800 компании от 54 държави.

На българския щанд са представени министерството на туризма, общините Варна и Бургас, хотели, които предлагат балнеоложки и СПА туризъм и туроператорски фирми. В непосредствена близост са щандовете на преките ни конкуренти на руския пазар Гърция, Кипър, Италия и Турция.  

България се представя на изложението с надеждата да обърне тенденцията, според която ранните записвания на руски туристи за България тази година бележат спад от 25%.

Юлия вече е ходила в Испания, Гърция, Кипър, Турция, Тунис и Египет. Не изключва скоро да посети и България, за която вече си е изградила своя представа.

„Хубава страна, слънчева страна, с чисто море, вкусна храна и хубави ски курорти“, споделя тя.

Олга многократно е почивала в България и възнамерява да продължи да го прави.

„Много обичам България. Ходила съм много пъти и всеки път си казвам: „Дай Боже да не е за последно“. Всичко ми харесва. В момента, в който изляза от самолета вече се чувствам у дома“, каза тя.

Спомените от доброто старо време са нещо хубаво, но не са достатъчни за привличането на нови руски туристи.

Ето какво каза за БНР изпълнителният директор на Асоциацията на руските туроператори Мая Ломидзе.

„Безусловно България не трябва да се ориентира само към тези, които са живели в Съветския съюз. България се нуждае от нов продукт за руския пазар. Освен почивки на море трябва да се предлага санаторно-курортно лечение и екскурзии. Тоест да се увеличава потокът за сметка на новите продукти на пазара. Това изисква масирана реклама“.


Още от