Навръх 1 април в „Нашият ден“ задаваме въпрос с повишена трудност и тревога, а именно: съществува ли предметът българска литература в образователната програма на родното училище. Не, това не е първоаприлска шега или ако е по-лесно за преглъщане – да приемем, че е такава, но продължаваща повече от три десетилетия.
Да, в българското училище днес се изучава български език и литература, но… Какво по-особено се случва в контекста на разработката на литературни въпроси от родните, близки и далечни ширини и доколко литературата е обявена просто като… ареал. Без национални белези. Без език. Без идентичност.
По темата дават своето мнение образователният експерт проф. Ваня Добрева и психологът Христо Монов, като в откъсите разглеждаме и Националната стратегия за детето за периода до 2030 г., която продължава да е на масата за обсъждане.
Дали наистина отвикнахме да влагаме интелектуални усилия в образованието и този „мързел“ прогресивно изсмуква жизнени сили и сее манипулация? Кой променя идентичността в българското училище и защо? Има ли светлина в тунела и какво построихме в мрака в училищата на България, които все повече забравят или отдавна са забравили Възрожденския дух? – отговор на тези други въпроси в звуковия файл.