Eмисия новини
от часа

Учени откриха протеин, който подмладява кожата

За тези, които се чудят как да запазят кожата си млада, учените може би са открили отговор под формата на протеин, който насърчава съперничеството на клетките, предаде АФП.

Прозаично наречен COL17A1, той може да не звучи като извор на младостта, но ново проучване показва, че запазва кожата непокътната и невредима.

Протеинът работа като засилва надпреварата между клетките - ключов процес за запазване на тъканта в добро състояние. По този начин се изтласкват по-слабите клетки и се насърчава деленето на по-силните.

„Увредени стволови клетки може селективно да бъдат елиминирани от непокътнати стволови клетки всеки ден в нашата кога“, казва Еми Нишимура, проф. в Токийският медицински и дентален университет, която води изследването.

С остаряването COL17A1 намалява, включително и заради враговете на младата кожа като ултравиолетова радиация и други стрес фактори.

Учените са изолирали две химически съединения - Y27632 и апоцинин, и са ги тествали с позитивни резултати на кожни клетки от миши опашки, които имат сходни с човешките характеристики.

Двата компонента сочат към начини „за подобряване на регенерацията на кожата и намаляване на остаряването ѝ“, се казва в изследването, публикувано в сп. „Нейчър“.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.

Горещи теми