Eмисия новини
от 08.00 часа

Диана Русинова: Трябва да се преосмисли концепцията на този път, проблемите са на всяко кръстовище

Институтът за пътна безопасност с независим оглед на мястото на катастрофата с Местан

При инцидент с участието на автомобила на Лютви Местан загина бебе.
Снимка: Мехмед Реджеб

„Трябва да се преосмисли концепцията за този път, защото там очевидно има проблем на всяко кръстовище. Необходими са спешни мерки за обезопасяване и промяна на дизайна на тези кръстовища“. Това заяви пред БНР Диана Русинова от Института за пътна безопасност, който днес ще направи независим от институциите оглед на мястото на произшествието с участието на лидера на партия ДОСТ Лютви Местан. Експерти от организацията вече са направили анализ по визуалната информация, достъпна онлайн.

„Дизайнът на пътя в този участък трябва да бъде сериозно преосмислен и най-после да се заговори за ревизиране на пътната инфраструктура – да се направи независим одит на всички участъци с повишена концентрация на ПТП-та, включително и този. Трябва да се направи тази ревизия в спешен порядък и да се изработят мерки, в които да се инвестира, за да може пътищата да осигуряват безопасност. Трябва да отворим и темата за обезопасителната система в колите ни – столчетата. Има неща, за които трябва да се помисли, извън самия инцидент“, коментира тя в интервю за предаването „Преди всички“.

Според нея спешните мерки няма да струват много:

„За да се обезопаси в момента този път, мисля, че държавата може да си позволи да сложи няколко знака и да преправи малко маркировката или да помисли за забрана на определен вид включване, докато не се намери някакво друго решение. Това няма да е нещо, което ще струва милиарди. Това ще е нещо, което дори може да се окаже, че е някаква смешна сума от порядъка на 5 – 20 хил. лв.“.

Русинова припомни, че от 2016 г. насам на това кръстовище са станали 3 тежки катастрофи с двама загинали и 8 ранени. А по целия международен път, който е част от еврокоридор 9 или Е85, от 2016 г. досега са станали над 10 тежки ПТП-та със 7 загинали и 12 тежко ранени.

„Проектиращият, този, който строи пътя, този, който го въвежда в експлоатация, и този, който отговаря за него, са задължени да ни осигурят безопасна инфраструктура и да не разчитат изцяло на способностите на водачите на МПС-та. Първият анализ показа, че ние в тази зона сме оставени изцяло да разчитаме на нашите способности и нашата преценка, както и на преценката на другите водачи и че инфраструктурата очевидно не може да осигури каквато и да било безопасност. Този път е бил път, който много трудно е бил въведен в експлоатация и е имал проблеми с документите. Това, което наблюдаваме там, е недопустимо“, посочи още Диана Русинова.

Вчера на Лютви Местан беше повдигнато обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост след тежката катастрофа на международния път за Гърция през Маказа, при която загина 6-месечно бебе.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.


Още от
Милчо Левиев

Прощаваме се с Милчо Левиев

публикувано на 18.10.19 в 07:32

Преглед на българския печат

публикувано на 18.10.19 в 07:11