„Платформа „Европа“ е изследователски проект, който включва над 100 учени от всички страни-членки на ЕС. Това, което имаме за цел, е да проследим рекламната кампания във всички страни-членки – телевизионните спотове по националните телевизии дали са безплатни или платени, рекламните публикации във вестниците дали са безплатни или платени. За първа година кампанията ще проследява и фейсбук страниците на основните политически партии във всички страни-членки. За целта има специален уебсайт, на който потребителите могат в реално време да кликат и да установяват какви са рекламните кампании и как се развиват те. Идеята е – по-информиран избор, както и обогатяване на европейския дебат за настоящата кампания“.
Д-р Томов подчерта в предаването „Преди всички“, че ще се следят основно посланията, реториката, имиджа на основните политически кандидати и тяхното представяне. След това посланията ще бъдат обобщени в скали, за да се дадат и конкретни резултати и визия за това как се развиват европейските избори. По думите му първите междинни резултати ще излязат на 5 май. След това ще има резултати на седмична база.
Д-р Мариян Томов подчерта, че не са политически ангажирани. Изцяло изследваме предизборната кампания от научна гледна точка, добави той.
Според него е много любопитно какво ще се случи във Великобритания на фона на Брекзит.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.