„Днес изкуството е висша алгебра на метафорите и символите. Затова и прочитът на операта „Селска чест“ и на съпътстващия я балетен пърформанс „Метаморфозите на любовта“ по музика на Астор Пиацола в Русенска опера, ще се опита да представи пред вас една друга гледна точка, различна от традиционната.
Проектът е посветен на 20-годишнита от смъртта на театралния режисьор-реформатор Йежи Гротовски и на 10-годишнината от смъртта на основоположничката на съвременния танцов театър Пина Бауш, смело заявила: „Не ме интересува как се движи човек, а какво го движи… Повторението не е просто повторение. Едно и също действие ви кара да чувствате нещо напълно различно до края“ – това казва Аделаида Якимова-Фурнаджева, която е режисьор на „Селска чест“.
На 21 май Русенската опера ще представи двете творби. Хореографията е на Зорница Петрова, а музикалното оформление на Светлана Бъчварова. В оперната постановка ще участват Марияна Цветкова – Сантуца, Йоланта Николаева – мама Лучия, Добромир Момеков, Венцеслав Анастасов – Алхио, Борис Луков – Туриду, Теодора Чучурска – Лола. Ще дирижира Сунай Муратов.
„Новата постановка на „Селска чест“ в Русенска опера изключва предполагаемата битова реалност, като конструира субективно конфликтно-образно пространство, без да предлага готови отговори. В спектакъла няма универсални послания и нравствени поучения. Той задава въпроси без да настоява за еднозначен отговор. Целта му е да провокира импулса на всеки отделен човек в театралната зала, за да може действието от сцената да премине като емоционален ток през публиката. Предпочетеният постановъчен стил е веристичен сюрреализъм, при който образите на подсъзнанието носят определено значение – сценична метафора, която ако бъде осъзната, представата ни за динамичната картина на света, може да получи по-ясни очертания. Този стил по чисто театрален начин кореспондира и с аналитичната психология на К. Г. Юнг“ – разкрива вижданията си Аделаида.