Eмисия новини
от 05.00 часа

Борисов инспектира жп ремонтите в страната

| обновено на 11.06.19 в 14:07
Борисов инспектира полагането на нов железен път по отсечката София - Елин Пелин
Снимка: Пресслужба към МС

Премиерът Бойко Борисов заедно с вицепремиера Томислав Дончев и министрите Росен Желязков и Владислав Горанов инспектираха жп-трасето София-Пловдив край гара Белозем.

Премиерът похвали свършеното от фирмата изпълнител на жп ремонта и препоръча тя да осигури пешеходно трасе за минувачите, които пресичат жп релсите край гара Белозем.

Бойко Борисов каза още:

“Новите строежи – милиардни строежи. Двеста километра скорост, нови контактни мрежи, всичко е електроника. Навсякъде пътните възли се заменят с надлези, за да няма бариери, да няма това, което често се случва по прелезите. Така че ние продължаваме с инвестиционната си програма в тази сфера и просто хората да видят каква ми беше идеята, какви огромни интермодални терминали вече са направени“.

Премиерът обеща, че до няколко години ще бъдат купени нови влакове за БДЖ на стойност около 600 млн. лева.

На въпрос на БНР относно 16-годишния  радикализиран младеж от Пловдив премиерът препоръча:

“Службите направиха всичко каквото трябва и ви съветвам по-малко коментари, а да гледате повече картинките“.

По-рано премиерът Бойко Борисов, вицепремиерът Томислав Дончев и министрите Владислав Горанов и Росен Желязков инспектираха строителството на новото жп трасе, което ще свърже България с Турция и Сърбия,  в района на Елин Пелин

Министърът на транспорта Росен Желязков заяви:

"Проектната скорост е 160 до 200 км. по всички нови участъци за модернизация и рехабилитация. Трябва да се има предвид, че на над 160 км в час всички 10 км отгоре оскъпяват с 10% капиталовите оперативни разходи. Балансът е важен да се направи с оглед средната скорост, а не с оглед на максимална скорост".

Премиерът Бойко Борисов допълни:

"Това си е жп магистрала. Ние нямаме и такива територии, че да развиват по 300-400 км., защото докато я развие, трябва на следващата гара да спре".

В строителството  на трасето са ангажирани 6-7000 души, стана ясно от думите на транспортния министър Росен Желязков. Той обясни, че в момента в страната се ремонтират 30 жп гари със средства от Европейския съюз.  

По-късно министър-председателят провери и участъка от жп отсечката Пазарджик-Пловдив и обновената с евросредства сграда на гарата в Пазарджик. С пари от Европейския съюз и национално финансиране е извършено и проектирането и изграждането на системите за сигнализация и комуникация в жп участъка Септември - Пловдив.

След инспекцията премиерът Борисов продължи проверката на трасето с влак към Пловдив. На гара Тодор Каблешков министрите разгледаха интермодален терминал за претоварване от автомобили на влакови композиции, пътуващи от и за Турция.

 Росен Желязков коментира:

"Интермодалният терминал вече си е достигнал не само прогнозното, но го е и надминал. Това са някъде около 60, а ще стигнат и до 100 скоро. Това са два влака на ден към Турция. Товарите са се увеличили два пъти. Всеки ден има влак за Турция. Следващата задача е да направим терминалите Варна, пристанищата, защото там ни е другият голям потенциал, контейнерите терминали".

"Което показва, че като станат готови линиите, това е идеята - да прехвърляме тирове, контейнери на влака и да не пътуват по магистралите".


С изграждането на отсечката от линията София - Пловдив и другите участъци ще се постигне намаляване на времето за пътуване между София и Пловдив до 1 час и 10 минути. Ще се създаде и възможност придвижването на хората от крайградските зони към София и обратно да се поеме от жп транспорт в тясна връзка с градския транспорт, основно метрото. Това ще даде удобна алтернатива на над 3000 човека от Елин Пелин, Казичене, Искър и др., които ежедневно пътуват с автомобилите си към София, съобщиха от пресслужбата на МС. 

При изпълнението на проекта ще бъдат реконструирани 6 броя мостове, ще се премахнат прелези и на тяхно място ще се построят 17 броя нови надлези и подлези. В 6 гари ще се модернизират пероните за улеснен достъп на гражданите и лицата с намалена подвижност. Проектът се финансира по Механизма за Свързана Европа и е на обща стойност 133 млн. лв., от които 113 млн. лв. безвъзмездна помощ от ЕС и 20 млн. лв. национално съфинансиране.


Още от

Най-четени