Претоварване на квартал „Младост“, повече тапи, повече задръствания, по-малко места в детските градини – това прогнозира Воислав Тодоров – общински съветник от партия „Нормална държава“ в Столичния общински съвет, относно изграждането на мащабен луксозен комплекс в района.
По предложение на главния архитект Здравко Здравков общинските съветници днес трябваше да гласуват промяна в Устройствения план на столичния квартал „Младост 3“. Точката обаче е оттеглена. Докладът за изменение на плана за застрояване и регулация ще позволи изграждането на втората част от мащабния инвестиционен проект „Гранд Каньон“, който вчера мина на обсъждане в общинската комисия по градоустройство и архитектура. Втората част от проекта включва построяването на няколко 20-етажни и няколко по-ниски сгради откъм бул. „Андрей Ляпчев“.
„От една страна така предложените планове със сигурност ще натоварят допълнително точно центъра на „Младост“, където и без това има изграждане на много голямо застрояване. Всичко това ще натовари допълнително както транспорта, така и социалната инфраструктура, липсата на детски градини, въобще цялостно ще се претовари този и без това силно натоварен район. Само с последната сграда, според транспортния анализ, ще се натовари трафикът с до 5%. При положение, че се констатира, че вече е изчерпан капацитетът на бул. „Александър Малинов“, такова допълнително натоварване ще увеличи времето за чакане в задръстване с около 10-15%. Транспортният експерт, който вчера говори пред комисията, каза, че само на едно от кръстовищата ще се увеличи времето за чакане с още до 2 минути. Говорим за до 40% по-бавно преминаване в този участък от „Младост“. Това е абсолютно неприемливо, още повече, че говорим за една единствена сграда“, обясни Тодоров в интервю за предаването „Хоризонт до обед“.
Търсим възможност да се изгради прилежащата инфраструктура и всичко, което е необходимо, за да бъде облекчен трафикът преди въобще да се говори за разрешително за строеж, подчерта Силвия Христова – председател на Комисията по устройство на територия, архитектура и градоустройство в СОС. По думите ѝ Комисията по транспорт е поискала допълнителни транспортни анализи.
„Допълнителното натоварване от строителството трябва да бъде преодоляно. Продължава работата. Този доклад е от миналата година. Направили сме всички възможни проучвания и продължаваме да ги правим, за да може да се вземе разумно решение“, категорична е Христова.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.