Eмисия новини
от 05.00 часа

Игнат Арсенов: За какво да внимаваме, когато резервираме почивка в чужбина

Игнат Арсенов
Снимка: личен архив

Активният летен сезон е в разгара си и все повече българи вече почиват или чакат летните си отпуски. За какво да внимаваме, когато резервираме почивка в чужбина това лято – съветва Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център.

Не сме получавали жалби за провалени почивки, те не са голям процент, около 8% от всички жалби, а много малка част от тях са реално свързани с проблеми с туроператори, казва Игнат Арсенов. Честите оплаквания в момента са свързани с пътувания със самолет и с настаняване в хотели.

"Имали сме и такива хипотези, в които хотелът е по-скъп или се иска плащане, а ние вече сме го платили с кредитна карта. Във всички тези случаи потребителите трябва на място да опитат да защитят своите права, да покажат своята резервация, ако сами са си организирали пътуването. Ако е с туроператор, да се свържат с туроператора и да покажат своя ваучер. Ако е наша резервацията, показваме резервацията дори от нашия телефон и изискваме хотелът да намали цената съответно на тази, която сме резервирали".

"Друг често срещан проблем е, когато от хотела предоставят стая, която не отговаря на очакванията на туриста. Тогава първото нещо е да се изиска да бъде спазен договорът. Много често едно оплакване на рецепцията или пред мениджъра на хотела оправя проблема", казва Игнат Арсенов.

"Потребителите не трябва да бъдат пасивни, да защитават своите права, да подават оплаквания на място, ако са с туроператор – към местния представител и по възможност да съберат доказателства. Да направят снимки, да съберат свидетелства, подписани от съседни стаи, например, че има шум или не работи барът, или басейнът, или че е мръсно... Да се съберат възможно повече доказателства", съветва още Игнат Арсенов.

Какво още трябва да знаем, когато пътуваме по време на отпуск, можете да разберете от звуковия файл.

Още от