„Мястото на учителя в целия процес е нещото, което не беше споменато от нито една от страните в дискусията за учебниците по история за 10 клас и преразглеждането на съдържанието, касаещо периода преди 10 ноември 1989 година“. Това каза в предаването „Преди всички“ Силвио Томов, студент по история.
„Това е период, за който няма консенсус в обществото. Ако използвам медицински термин, раните все още са отворени. В учебниците по история заляга това, което е установено с точност от историографията. И трябва да се акцентира не само върху статистиката, а и върху причините за събитията… За мен е важно учениците да научат базисни неща, да се научат да мислят, да разсъждават. Това ще помогне на тяхното развитие“.
Според Томов, когато става дума за професионализъм и за академичност, емоционалността трябва да е сведена до минимум и да се акцентира върху фактите, документите и различните гледни точки.
Интервюто със Силвио Томов можете да чуете в звуковия файл.