Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Общините вече трябва да ползват стандартизирани заявления за най-масово предоставяните услуги

От днес всички общини трябва да използват уеднаквени, стандартизирани заявления за най-масово предоставяните услуги. Задължението влиза в сила след изменение на Наредбата за административно обслужване, предложено от Министерския съвет.

Новите стандартизирани бланки се въвеждат за 16-те най разпространени заявления – като например издаването на скици за недвижими имоти и разрешения за строеж, одобряването на ПУП, заверка на документи за гражданско състояние в чужбина, издаване на многоезично извлечение от акта за гражданско състояние и други. 

Кметът на столичната Община "Слатина" Наталия Симеонова обясни какво е новото в уеднаквените заявления:

"Различното е, че сега всички услуги в страната ще използват еднакви заявления. Преди отделните служби имаха заявления, които се различаваха като текст. Няма да има разлика между отделните общини, както беше до момента. Дали става въпрос за по-бързо издаване на услугата, не бих казала, има срокове в законите и те се спазват от всички".

Всички стандартизирани документи ще бъдат вписани в Регистъра на услугите към Административния регистър. Уеднаквяването е част от процеса на стандартизация на административните услуги. Целта е да се облекчат гражданите и бизнесът от административната тежест. 

Проверка на кореспондентите ни по места в страната показа, че стандартизираните бланки все още не са разпечатани, тай като измененията в Наредбата за административно обслужване още не са публикувани в "Държавен вестник".

Най-малката община в България Трекляно ще има проблем със заявленията за 16-те задължителни административни услуги. До нея все още няма прокаран оптичен кабел, разчита се на безжичен интернет, в общината няма други ползватели на интернет. Кметът Радко Петрунов каза за "Хоризонт"

"Нямаме възможност. Причината е слабият интернет на територията на общината. Ще можем една част от тях, но не мога да ги изброя точно кои ще можем, кои не".

Община Хасково вече предлага всички 16 унифицирани услуги и три документа на уеднаквени бланки. Сред новите бланки са заявления за издаване на многоезично извлечение от акт за гражданско състояние, за издаване на скици за недвижими имоти, за разглеждане и одобряване на инвестиционни проекти, по които се издава разрешение за строеж, за удостоверения за идентичност на урегулиран поземлен имот, за издаване на виза за проектиране, за издаване на удостоверение за търпимост на строеж, за заверка на документи по гражданско състояние за чужбина, за одобряване на подробен устройствен план.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна