Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

E. Белобрадова: При актуалните кампании в социалните мрежи не се говори по същество какъв е проблемът

Елисавета Белобрадова (вляво)
Снимка: личен архив

„Не е прецедент версията, че 20-годишно момче успява да пробие системата на НАП. В световен план се случват подобни неща и обикновено, когато става въпрос за сигурността на дадена система, зад това стоят 20-годишни. И в най-развитите държави и се случвали проблеми на сигурността“. Това каза за БНР Елисавета Белобрадова от сайта „Майко мила“.

Относно кампаниите в социалните мрежи в разгара на лятото тя коментира:

„И при кампанията за раждаемостта, и при кампанията „Родното море не е демоде“ има един голям проблем - че всъщност не се говори по същество какъв е проблемът. Всъщност нищо по същество не се казва. Просто се хвърлят някакви популистки лафове, които трябва да са забавни“.

Белобрадова изтъкна в предаването „Преди всички“, че кампанията „Родното море не е демоде“ има много слабости и изброи:

„Първото е, че закъсня ужасно много и излезе като такава кризисна, истерична кампания „да направим нещо сега, веднага“. Второ, чисто от рекламна гледна точка да сложиш в един хаштаг думата „демоде“ и думата „не“, е смърт. Демоде е дума, която абсолютно не се употребява в последните 30 години и няма нищо общо с активния речник на хората, които би трябвало да отидат и да похарчат парите си. Освен това, когато кажете „родно море“, „демоде“, „не“, общо взето хората запомнят, че на родното море не се ходи, защото то е демоде - един много голям проблем, комуникационен“.

Кампанията за насърчаване на раждаемостта, която взриви социалните мрежи, според Белобрадова, не отговаря на нито един от реалните проблеми на хората, а посочва „измислени“:

„Като цяло не се говори какви са причините, поради които хората не искат да раждат. Когато не се говори за реалните причини, тогава изпадаме в една абсурдна ситуация“.

Анкета на „Майко мила“ сред майки за това какво ги спира да имат второ, трето и четвърто дете е показала, че на първо място е невъзможността да работят от вкъщи. Втората причина е била социалното положение в България и невъзможността да отгледат децата си така, както биха желали:

„Контактуваме и със страшно много българи, които имат деца в чужбина и всички казват едно – че биха се върнали в  България, но не го правят заради децата, за да им дадат възможност да се образоват навън, да се научат как да живеят в друга държава“.

Като трета причина жените да не искат второ или трето дете, те са посочили, че партньорът не им помага достатъчно, а  не твърде тесните панталони. 

Интервюто с Елисавета Белобрадова можете да чуете в звуковия файл.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна