Министърът на финансите Владислав Горанов защити избора на германско-френския консорциум „Соф Кънект“ за концесионер на летище „София“ през следващите 35 години:
„Най-голямата полза, според мен, от концесионирането ще бъдат, освен новите инвестиции в летищния терминал, подобряване като цяло на администрирането на летището, защото свободната държава Бавария е най-богатото място за живот в Европа, и това, че именно мюнхенският летищен оператор в консорциум спечели ме кара да се чувствам удовлетворен и да имам добри очаквания за развитието на летището“.
От БСП отново се възпротивиха за концесията на аерогарата. На брифинг в парламента депутатът Георги Свиленски предупреди, че с прокараните преди месеци промени в закона за концесиите на практика е напълно невъзможно разваляне на договора, който ще сключи държавата с бъдещия концесионер:
"Възможността за разваляне след сключване на договора е абсолютно нулева с неимоверните усилия на управляващите от ГЕРБ или ако го развали да плати такива неустойки, все едно концесионерът е експлоатирал летището 50 години".
Според съпартиеца му Димитър Данчев държавата отдава летището без ясен план за неговото развитие:
"Без да има ясна транспортна комуникационна схема за връзките на летището със столицата, без да е ясно доколко предвижданото развитие на летището ще бъде адекватно от гледна точка на въздействие върху околната среда".
Вчера министерството на транспорта избра консорциума „Соф Кънект“, който е оператор на летище Мюнхен, за концесионер на летище София.