Георги Динчев отговаря за работата в българския клон на студио за разработка на компютърни игри, свързано с японската компания "SEGA". Казва, че подобен център отваря вратите за мнозина към гейм индустрията и ще изберат своя кариерен път в нея.
Като шега той разказва историята, че ъпргрейдът на машините и сървърите бил такъв, че трябвало да вкарват част от оборудването през огромните прозорци на офис-сградата. Но шегата, която всъщност е истина, илюстрира мащаба на желанието България също да е част от голямата гейминг индустрия.
„Хубавото тук е, че английското студио, което е фирмата-майка, хората там са много отворени, правим много обучения. Правили сме обучения с хора, които са работили по „Властелинът на пръстените“, големи фирми в световен мащаб, за да добием и вземем този опит тук“, коментира Динчев пред "Хоризонт".
Искат да правят по-големи игри и да стигнат стандарта на най-високобюджетните продукции. „Искаме да можем абсолютно всички дисциплини, които са включени в разработката на такава игра, да ги правим тук, в София, така че да имаме пълен креативен контрол и всички решения, които взимаме, да зависят от нас“, подчертава Георги Динчев, който допълва, че е голямо удовлетворението да проследиш един продукт от зародиш до завършването му.
„И нашата цел е да правим все по-успешни неща, за да може да се разрастваме тук, в България. Има много хора, които заминават на Запад, просто защото този сектор до скоро го нямаше или поне не беше толкова развит.“
Има инвестиции в България, твърди Георги Динчев и намира по-скоро за политическо говорене част от критиките, че не се инвестира достатъчно. Уговорката е обаче че IT секторът е предпочитан от чуждите компании у нас. Георги Динчев смята, че и бизнесът тук трябва да покаже желание за работа.
„Нужни са ни хора с хъс, с желание да правят игри и да постигнат качество – качеството е най-важно“, уточнява Динчев.
Хубавото на това, че японската компания ситуира у нас център за контрол върху качеството на игрите е, че това е начална стъпка за влизане в game индустрията, пояснява Георги Динчев. „Да разберат какви са процесите и да се ориентират какво искат те да правят – дали ще бъде game дизайн, дали ще бъде анимация, дали ще се занимават със звук.“
„Игрите са индустрия с много висока добавена стойност. Те генерират много приходи в световен мащаб. Да вземем примерно Minecraft, създадена от един човек и той го продава на “Майкрософт“ за три милиарда.“
Най-малкото трябва да има симбиоза между тази индустрия и образованието, коментира още Георги Динчев. „За да може да излизат талантливи кадри, които да имат някакво базово ниво.“
Георги Динчев се срещна с японския външен министър Таро Коно и изпълнителния директор на компанията-майка в Токио Тацуюки Миядзаки. И чу от Миядзаки, че България има големи възможности в IT сектора.
„Трудно намираме хора за тази индустрия. На глобално ниво сме изправени пред конкуренцията на Китай. Те купуват постоянно студия и разработчици на игри. Нашите проучвания показват големия потенциал и Източна Европа. Преди да продадем игрите, ние трябва да сме сигурни, че са направени нужните тестове. И затова се надяваме, че това място тук може да стане централно за тестването на игрите. Защо България? Заради потенциала в гейм индустрията тук. Имате чудесни кадри, от които можем да избираме. И дори да и е малка, гейм обществото е добро. Добри училища има тук, които дават качествени таланти. Цената за качеството, което получаваме тук, е конкурентна. Очакваме да увеличим служителите. Като правим бизнес тук, очакваме да го разширим и в други страни от Евросъюза.“
Георги Динчев от фирмата за игри казва, че институциите съдействат. И е сигурен, че дори и новите тенденции да се използва изкуствен интелект в IT сферата, няма да попречат на търсенето на кадри.
„Възможно ли е изкуственият интелект изцяло да направи една игра от – до? Директно казвам: не, не е възможно, по никакъв начин.“