Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Два месеца е оптимистичният вариант за възстановяването на моста на АМ "Струма" в посока “Кулата“

Пожарът на АМ “Струма“ край Дупница
Снимка: Кирил Фалин, БНР

Днес се обявяват резултатите от експертизата на състоянието на АМ “Струма“ след подпалването на отпадъците, които бяха незаконно струпани под виадукта до Дупница.

“Аз не бих опровергал прогнозата на проф. Назърски, че са необходими два месеца (за пускането на движението в посока “Кулата“), но смятам, че това е оптимистичният вариант. Защото, ако се наложи да се подменя носеща греда, защото има увредени греди в крайните полета, за които тепърва изследванията ще покажат колко са увредени. Доколкото знам, се предвижда да се направи едно пробно натоварване на моста, което ще докаже степента на носимоспособност на съоръжението“, каза пред БНР инж. Павел Диковски, член на УС на Браншова камара “Пътища“.

Инж. Диковски коментира още в интервю за предаването “Преди всички“:

“Направата на прогнози, преди да сме прочели текста на експертизата, е боравене с доста неизвестни. Трябва да са ясни резултатите от експертизата, защото до този момент в България не сме имали такъв прецедент. Такъв пожар под транспортно съоръжение не сме имали. Изобщо пожар от този порядък, толкова дълговременен и с развитието на такава висока температура. Всичко, което знаем за деградацията на стоманобетоновите елементи в пожарни условия до момента, е малко теоретично“.

Защо според него АПИ не е действала своевременно, след като е имало сигнали от страна на местната община, че има неправомерно складиране на материали:

“В случая АПИ е малко разширеният вариант. За мен там отговорността се носи от Областно пътно управление – Кюстендил, което е собственик на пътната мрежа в областта. Областно пътно управление е стопанинът на пътната мрежа, а пътно поддържащото предприятие, което е отговорно, също е във взаимовръзка. След като са установили, че има такива материали, е трябвало да направят всичко възможно да бъдат елиминирани и изнесени от това място“.

Интервюто на Таня Милушева с инж. Павел Диковски можете да чуете от звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!