Eмисия новини
от 07.00 часа

Поставянето на колани в по-старите автобуси все още не е започнало

Снимка: архив

Година след трагичната катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души, акредитираните за България изпитателни лаборатории и технически служби „Технотест“ и ТИАТ (Технологичен институт по автомобилна техника) алармират, че поставянето на колани в по-старите автобуси, които нямат такива, все още не е започнало. 

Гратисният период за поставяне на предпазни колани на седалките на по-старите автобуси, които са произведени без такива, е изтекъл в началото на юли. Това означава, че съгласно промените в Закона за автомобилните превози, Пътната полиция трябва да спира автобуси, които нямат предпазни колани и да налага глоби на водачите и превозните фирми, каза инж. Русим Русимов от „Технотест“.

„Вече има издадени актове на собственици. Според МВР това са повече автобуси за случайни превоз, туризъм, деца и т.н. Проблемът е основно в категория М2 - до 22 места, понеже има доста стари. Там се експлоатират и маршрутки…“

Инж. Лъчезар Денков от „Технотест“ обясни, че акредитираните изпитателни лаборатории разполагат с необходимите стендове и имат готовност за изпитването на закрепването на предпазните колани в старите автобуси.

„Целта на изпитването е да се опъне двуточковия колан и да се види това закрепване дали отговаря на изискванията, тоест няма са се скъса. Прави се оглед на всички седалки и се издава протокол“, обясни той. 

Наблюдава се увеличение на фирмите за автобусни превози, които искат да понижат категорията на автобусите, каза инж. Русим Русимов от „Технотест“ и уточни, че това е опасно.

„Намаляват броя на седалките и искат да ги вкарат в изискванията за леките автомобили. Една от целите е да се махнат тахографите. Значение има и категорията на водачите - все по трудно намират водач с категория за автобус“.

Още от

Преглед на българския печат

публикувано на 16.09.19 в 07:37

Днес е първият учебен ден

публикувано на 16.09.19 в 04:08