Педагозите организират демонстрация под наслов "Време е МОН да пие една студена вода".
Те не са съгласни със задължението им да участват в обходите на домове на деца, които отсъстват от училище, обходи, които целят тези ученици да бъдат върнати в класната стая.
Директорът на училището във врачанското село Ракево Павлин Петров не вижда проблем в този механизъм. Той посочи като проблем за учителите работата с тези деца, защото в някои случаи те не са посещавали училище няколко години и имат много пропуски.
Ходим по къщите, когато се налага и провеждаме разговори с родителите, подчерта директорът в интервю за предаването „Преди всички“ и добави, че това са го правили и преди механизма:
„Миграционните процеси са тези, които в голяма степен влияят върху големия брой отсъствия по уважителни и неуважителни причини. В стремежа си родителите да търсят работа, те вземат със себе си децата. В някои случаи се записват на новото място на училище, в други случаи – не. Ние чрез механизма се стараем и полагаме изключително усилия и мога да кажа, че успяваме, за прибирането и задържане на учениците в училище, като не допускаме и преждевременното напускане на учениците в училище. За миналата година нямаме нито един такъв ученик“.
Здравните медиатори също могат да бъдат част от мобилните екипи, които връщат децата в класните стаи и могат да имат важна роля в процеса. Наташа Тодорова, която е здравен медиатор в Сливен, посочи пред „Хоризонт“, че основно работата им е по здравни и социални въпроси.
„Здравните медиатори сме включени в различни екипи, които периодично обхождаме махалата и посещаваме домовете по списък с деца, които по една или друга причина към момента не посещават училище. Една от основните причини излиза това, че доста хора започнаха да работят в чужбина“, коментира Тодорова. Тя е на мнение, че механизмът работи добре и той трябва да продължи:
„Институциите трябва да се хванем ръка за ръка, за да разрешим този проблем. Това е добър подход“.
Интервютата чуйте в звуковите файлове.