„Те са силно патриархално устроени и това вече не върви пред младите. Нещо трябва да се направи“.
Доц. Ангелова открои индивидуализацията на потреблението: „При открития въпрос – какви медии следите? – сме получили над 250 различни медии като отговори. Имаше много такива, за които не бях чувала. Социалните мрежи не са посочвани в този въпрос на първо място, т.е. все още съществува съмнението дали социалните мрежи са медии“.
Като друг акцент преподавателят посочи фрагментирането: „Никой вече няма време да следи цялостната програма. Всичко е на парче“.
„Искахме да видим какво потребяват днес, за да си направим сметка как ще изглеждат медиите утре. Студентите са силно мотивирани да се реализират в тези свои специалности. Над 60% декларират, че искат да се реализират по специалността, която учат“, коментира доц. Вяра Ангелова.
Тя е категорична, че законодателят трябва да освободи обществените медии от тегобата да разчитат на финансовия министър. Трябва да се задейства механизма за финансиране на обществените медии, смята доц. Ангелова.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.