Само 4 процента от жалбите в Комисията за защита на потребителите са в сферата на туризма. Според председателя на комисията Димитър Маргаритов по-доброто качество на туристическите услуги е в резултат и на съвместните проверки на контролните институции. В края на месеца започва инспектирането на пистите в зимните курорти.
Туристическият бизнес у нас все повече осъзнава необходимостта от това да предоставя качествени услуги и познава добре изискванията на институциите, заяви в Банско Димитър Маргаритов:
"При нас конкретно, в Комисията за защита на потребителите едва около четири процента от всички жалби, които ние получаваме годишно, касаят качеството на туристическия продукт. Мисля, че една от причините е именно това, че от последните няколко години ние се стремим да координираме усилията си с колегите от другите институции, основно БАБХ, Агенцията по метрология и технически надзор, икономическа полиция и това дава своя резултат".
В края на месеца започват проверките за информационната обезпеченост и сигурността на пистите и съоръженията, каза още Димитър Маргаритов:
"Пистите да имат категориите съгласно наредбата и да са предоставени на видно място информационните табели със степента на категория и с правилата за безопасност, същото между другото важи и за съоръженията като тук отново имаме идея да извършваме съвместни проверки с колегите от Агенцията по метрология и технически надзор".