Рок китаристът Ники Томов за пътя си на музикант и за своя нов албум All we need is tomorrow

Снимка: личен архив

През месец април рок китаристът Ники Томов издаде първия си солов албум с име All we need is tomorrow. Името на музиканта е добре познато още от края на 80-те години на м.в., а причината е група „Дисонанс”. Освен китарист той е и един от нейните основатели. Ето какво споделя за времето, в което прави първите си стъпки в рок музиката с тази формация:

Приятно ми става, като говорим за „Дисонанс, тъй като не сме малко музикантите, свирили в нея през годините. Ще припомня тези, които бяхме основното ядро на формацията – Ники Донков – китара, Антон Славчев – баскитара, Георги Костадинов – ударни, Явор Минчев – пиано, Борислав Христов – вокал. Ние се събрахме заедно още от училище. Тогава решихме да се казваме „Дисонанс“ – да има дистанция от всичко, което съществуваше тогава около нас. Винаги сме се стремили да звучим по различен начин от масовата музика. Аз и до ден-днешен продължавам да търся новото и различното от общоприетото. Свободата за един музикант да експериментира в различни жанрове е незаменима. Не обичам рамките и нормите, когато свиря или пиша музика. Създадохме „Дисонанс през 1985 г. и се разделихме 1997 г. За този 12-годишен период направихме два албума – първият излезе през 1992 г., а вторият три години по-късно, но той така и не се появи на пазара, по независещи от нас причини.

След разпадането на „Дисонанс” Ники Томов събира други музиканти в "Дисонанс" 2, но новата формация просъществува едва три години. Въпреки краткото време, тя печели втора награда на последното издание на конкурса за българска песен „Златният Орфей” през 1999-а. Година по-късно се появява нова версия на първоначалния „Дисонанс“ под името „Ново 20”, с част от старите музиканти. Ето какво споделя китаристът за тази група:

В  „Ново 20към мен се присъединиха отново китаристът Ники Донков и басистът Антон Славчев. Името на тази група дойде от 20-годишния барабанист Кирил Петров, много талантливо младо момче. Все се смеехме „…и какво сега, ново 20 и така останахме като „Ново 20. В случая идеята ни беше за проект, а не банда, която да се развие във времето. Така заедно създадохме няколко песни. „Нощ и ден е последната от съвместната ни работа. Записана е през пролетта на 2000 година.

Повече от 25 години работя по студиа, но не съм имал желание сам да се занимавам със звукозаписна дейност – продължава своя разказ Ники Томов. – Що се отнася до писането на песни, отдавна се занимавам с това, но сега събрах всичко. Преди време реших да се посветя на звукозаписните програми и си направих домашно студио. Албумът All we need is tomorrow е за мен един реверанс към това, което съм научил през годините. Той отразява моите чувства и усещания за музиката. В проекта съм включил 14 песни, които са разностилни – използвал съм фънк, рок, етно елементи. Има три инструментала – единият е от времето на „Дисонанс – казва се „Рок хоро. Всички песни са на английски, с изключение на „Нощ и ден.  Четири текста са написани от Милена Чорилкова, останалите са мои. Тя ми беше дала готови нейни стихове и по тях написах музиката. В две от песните – I am Here и в „Нощ и ден” съм поканил мои колеги от „Дисонанс 2 и от „Ново 20.

Соловият албум на рок китариста Ники Томов може да се намери по книжарниците, като музикантът има намерение да го предлага и online.

Още от рубриката

Данчо Радулов: “Никога да не забравяме медения глас на кавала“

Сред прочутите ни кавалджии от т. нар. средно поколение Данчо Радулов се открои с предаността си към традиционния маниер на изпълнение. Чрез изкуството си той се разграничи от повечето свои връстници, поддали се на модерните, дори екстравагантни..

публикувано на 23.10.17 в 09:58

Саксофонистът Кейси Бенджамин и Friday Fiction – младата надежда на стария фънк

Кейси Бенджамин пристига у нас за съвместен концерт на една от най-младите български фънк формации. През юли тази година колоритният американски саксофонист, вокалист и мултиинструменталист взе участие във фестивала A to Jazz, като част от Robert..

публикувано на 16.10.17 в 13:41

Владо Тилев се вслушва в душата на музикалните инструменти

Николо Паганини тъй властвал с демоничната си мощ над своята цигулка, че за него се мълвяло как бил сключил договор с дявола. И макар мнозина да приписвали красивия й звук на взаимодействието с нечестивия, истината била, че той извирал от божествената й..

публикувано на 11.10.17 в 08:05